7:E AUGUSTI - MUPPFAMILJEN ÅKER TILL ARBOGA

I dag ska muppfamiljen(vi alltså) åka till Arboga. Vi ska även kidnappa två av Carmen Lys kompisar så att det blir totalt 5 barn och 2 mupp föräldrar. Barnen kommer o få det så roligt. Vi föräldrar ? Det får vi se.

Dagen har börjat bra och vi har fått våra härliga stunder.
Jag och mannen äter frukost när Jessica vill titta på PIPPI. PIPPI är hennes favorit just nu. Ja, bor man i Villa Villekulla då måste man nästan tycka om Pippi....
 Då vill Jessica att jag skulle ta på filmen , men jag fick inte röra fjärkontrollen.
Då säger jag till MANNEN:  Jessica verkar också tro att jag är en häxa och kan ta på filmen utan fjärkontrol.
MANNEN: Ja, ja säger inte emot.
JAG: Vad snäll du är.
MANNEN jätte stolt: Ja, jag vet

Efter en stund har jag provat klänningen som jag köpte häromdagen och det sitter inte bra över bröstet.
JAG: Men titta den täcker ju inte brösten.
MANNEN: Ja, du har väl för stora.
JAG: Men hur gör de som har silikon då ?
MANNEN: De har väl lite fastare tuttar och silikon hänger o slänger väl inte så.
JAG: Va ? Så jag har taxöron ?
MANNEN knäptyst: Nej då älskling. De är perfekta. Men Tessy har bara lånat de just nu.
JAG blänger bara på honom och försöker o komma på ett straff. 5 timmar på Marieberg skulle han kanske ändra sig.

Efter en stund frågade jag manen: Vet du vad som kommer den 20 augusti ?
MANNEN tittar frågande på mig: Nej.
JAG: Men gissa
MANNEN. Vänta nu. Kommer det barn ? Men du är ju inte gravid så det kan väl inte vara de.Då vet jag inte.
JAG: Gissa
MANNEN: Är det ikea KATALOGEN SOM KOMMER ?
jag: NEJ
mannen: Men det är en katalog ?
JAG: Ja
MANNEN: PANDURO ?
jag: jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
MANNEN: Jisses( o skakar på huvudet)


Nu ska jag plocka i hop barnen, ta mina taxöron och min mupp till man och åka till Arboga.

 Hoppas att ni får en trevlig dag. Och glöm inte att det är fredag och då ska man ta det lugnt.
 Kram Kadri



ps
frukost i stillhet pyttsan
mannen
Sara

Sv Ja jag startar nog en ikväll=)

Tarja

hahahaaha vilket bra inlägg!