BANNER PÅ PANNAN

Har ni sett reklamen när mannen skriker KERSTIN när bebisen har bajsat. Han är som min man och Kerstin, det är jag. Så i går kom han på en lysande ide.

Bebisen skrek och jag gick i vardagsrummet för att kolla vad som pågår.
MANNEN pratar med Tessy 7 månader: Vad som är fel ?
Inget svar från Tessy
MANNEN: Vill du ha öl ?
inge svar
MANNEN: Har du bajsat.
Då håller han näsan med ena handen och kollar i blöjan med andra.
MANNEN. Nej, inte det heller. Vill du ha potatismos ? Vill du ha kötbollar ? Har du mens ? Nej, du är väl bara kvinna o vet inte vad du vill. Du är så lik din manna så..

Då ser han att jag smygtittar på honom.
MANNEN: Hon är trasig.
JAG: Vad då trasig ?
MANNEN: Ja, jag vet inte vad hon vill. Är det så mycket begärt att de skulle komma med instruktionsbok eller åtminstone en banner på pannan som säger vad de vill ha.
JAG: En banner på pannan ? Med blinkande ljus o allt ?
MANNEN: Ja, det kan väl inte vara så svårt o skaffa.
JAG: Ja jag får väl leta på en sån på loppis nästa gång.
Då tar jag bebisen och stoppar bröstet i munnen och hon blir tyst på en gång.
MANNEN: Men det här är ju inte rättvist.  Du mutar ju henne med tutte. Så klart hon blir tyst då.
JAG: Vem sa att livet ska vara rättvist ?

Elin

Sv: Ja, ibland gör de det. Tyvärr.

Allt bra med dig annars då?

FRIDA HJÄRTA KEVIN

sv, Ja, det är en hel del :D

Tarja

Jaha,, är den estniska.

Vi hade den på svenska så nog förstod jag vad de sa...