BVC

Nu har vi varit på BVC. Jag älskar vår nya sköterska. Hon vet hur jag vill ha det och pressar inte på massa saker som någon har bestämt at man ska ha o SKA göra. Hon är lite lik mig och tycker att det är inga fel på såna kvinnor som mig som vill vara hemma med sina barn. Hon predikar inte om jämställhet och välling. Riktigt skönt faktist. Och istället för att komma därifrån gråtande för att någon har bestämt att alla barn ska börja med gröt när de är 6 månader och att de ska gå när de är 12 månader kommer man därifrån med ett leende på läpparna och har fått skratta. För i bland gör hon bort sig. Som i dag när hon hade massa frågor om Tessys hörsel. Det är någon test de gör vid 8 månaders kontroll.
Hon frågar mannen o mig om Tessy pratar o säger DADDA , MAMA eller något sånt.
SKÖTERSKAN: Säger hon dadda ?
MANNEN o JAG: Nej, hon lallar mest, men säger inget konkret. Mest dada språk.
SKÖTERSKAN: Hon kanske pratar estniska ?

Tystnad. Mannen börjar skratta, men sköterskan hade nu fattat vad hon sa o blev lite röd i ansiktet.
Mannen så glad: Jag sa ju att estniska var helt obegriplig språk.
______________________________________________________
Fråga om maten.

SKÖTERSKAN: Äter hon något då
MANNEN: Ja hamburgare tycker hon faktist är jätte gott.
Sköterskan kållar på mannen o frågar lite försiktigt: Nu skojade du ?
MANNEN försöker o inte skratta: Nej

Sen blev det massa andra små skämt, men jag har faktist glömt de.
______________________________________________________

Tessy modde bra. Den lilla``kinesiska pojken`` vägde 7790 g och var 68 lång. Huvudmottet var 44.3 cm.
Det fins hopp att en liten hjärna får plats där inne. Fast i bland är man tveksam.

Sköterskan tyckte inte att det var något konstigt att hon inte såv på dagarna. Alla barn är olika.  Och att hon är inte så förtjust i maten var ingen fara för hon gick upp i vikt och mår bra. Det recker tydligen med mjölken.

Nästa kontroll är om 2 månader.

PÅ BVC. INGET UNDERNÄRT HÄR INTE.


OCH BOKEN VI FICK.




Alexandra - VADFANSKAJAGHETA

sv;

har haft ett uppehåll med bloggen under sommarn df jag inte svarat på din kommentar förens nu, så här kommer ett sent svar;



hejsan:) tack lite gammalt men hoppas du också hade en bra midsommarafton=)



Lägg gärna till mig på bloglovin om du gillar min blogg så gör jag desamma:)

Förvirrade Morsan

sv; KOMMER VARA HEMMA IALLAFALL TILL SISTA JANUARI=)

Förvirrade Morsan

sv #2; ja, man ska ju aldrig säga aldrig... får se vad som händer, det är ju iallafall definitivt värt det i slutändan!

attis

Visst är det underbart med såna sköterskor. Ja 5 tjejer. Ingen grabb. Men av barnbarnen är grabbar.

Ha det bäst.

Kram

Angelica - fyrbarnsmamman

tackar så mycket. Ja det är skoj att så många röstade på min blogg

Anonym

HAHAHA

teddy

HAHAHA hon var ju stört skön ju. Härligt med humor bland oss i vården :)

Vad bra att lilla pojken växer på som han ska.

Trevlig måndag

teddy

ahhh då är jag med . Gulligt smeknamn ni satt på lilltösen iaf :)

Önskar er en fin fin torsdag iaf.

kram kram