GÖR EN EGEN SVARTATAVLA

Jag har fixat massor av saker i dag, men den första var en skoltavla. Vi köpte ett bra tag sedan en skoltavla på blocket för 100 kr. Den var inte en äkta(från skolan). Den var en masonitskiva målad med grön tavelfärg.
Jag köpte svart skoltavelfärg från BECEKRS. Kostar 119 kr på BAUHAUS och det räcker för 2 stora tavlor. Jag ska använda resten på vår ytterdörr.
Instruktionerna hur man använder färgen finns på burken. Men torktider tar allt som all ca 24 timmar.
Själva ramen målade jag turkost så att det ska passa in i rummet.
En blomlåda från VERTBAUDET har vi skruvat fast så att barnen kan ha  kriter och svampar inuti. Fina blomm formade svamparna hittade jag från RICE.

Barnen blev jätte glada och ville rita på en gång, men de får vänta tills imorgon så att allt hinner o torka ordentligt.

JEMPA HJÄLPER TILL FÖR ATT MASKERA TAVLAN. HÄR FÅR MAN JOBBA HÅRT OM MAN VILL HA MAT..



EN LITEN MAMMUT HANN O GÅ PÅ TAVLAN



OCH SÅ BLEV DET NÄR DEN VAR UPPHÄNGD.



Isabel

Så fint det blev!



Kan du inte sätta dig och titta film med honom istället då?

Sara

Sv: ja jag tycker de e en rolig sak o ha på bloggen=)

Vilma

japp det är det!:)

Hannele - Mamma till Kevin ♥

Svar:

Hehe..

Näe det tror jag väl att jag inte har :P Fick hem en lapp därifrån för några veckor sen att jag skulle komma dit. Tror att dom vill kolla hur mitt snitt mår. Jag gjorde ju ett kejsarsnitt :)



Kraam

H