I HAVE A DREAM..

Marthin Luther King sa: I HAVE A DREAM.
Jag har också en dröm. Mycket större dröm. En omöjlig dröm.
Jag vill se SVERIGE. Jag vill se den minsta gråttan och den största dalahästen. Jag vill se det finaste slottet och den fulaste lekparken. Jag vill se ALLT. Jag vill bli försvenskad.
 MANNEN säger att det är en omöjlig dröm. Det finns 1940 tätorter i Sverige. Massa ställen det finns ingenting o titta på och massa ställen det finns alldeles för mycket o titta på. Och dyrt är det med. Bensinen kostar, husbilen kostar, allt kostar.
 Och hur länge ska ett sånt äventur ta ? 1 år ? 2 år ? Vad hinner man se ?
 Och vart får man pengarna ? Inte så att jag är känd blogdrottning och känar miljoner. Jag känar ju inte ens en krona på detta nöje.
Råna banken ? Man kommer ju inte så långt när ,man sitter i fängelset . Fast man får ju resa fratis till fängelset.
Gifta mig rikt ? För sent , redan gift. Fattigt o tragiskt. Inget o göra åt nu precis.
Ärva pengarna ? Min mamma är fattid och resten av släkten är ännu fattigare eller döda.
Vinna på lott ? Det är väl lika troligt än att jag skulle bli en bloggdrottning.

Ja vad finns det kvar då ? Jobba i hop pengarna. Då kommer vi inte i väg innan jag har gått i pension.

Jahah. Nu tog mina ideer slut. Vad rekomenderar ni då ?



Förvirrade Morsan

när jag var liten åkte vi på bilsemester varje sommar, så jag har sett i princip allt... det behöver inte alls vara dyrt, det är bara att åka ;)

Förvirrade Morsan

västkusten är underbar... skåne också... och norrland! sen beror det ju på vad man är ute efter...

JOSEFINE

vad har du gjort idag då? :)

Förvirrade Morsan

kolmården, parken zoo (eskilstuna), ölands djurpark, liseberg, skara sommarland är några saker som jag tror hon skulle gilla! annars västkusten, där är det mysigt att bara vara men det finns nåt akvarieställe med massa fiskar i lysekil (tror jag)... ja, det finns ju massor... annars finns ju mycket i stockholm, naturhistoriska muséet och kosmonova, skansen, gröna lund, tekniska muséet...=)