JULKLAPPAR HANDLADE

Vem sa att shopping inte var träning ? Att shoppa är värre än hårdträning på gymmet och mentalt förvirrande är det också. Ska jag köpa den ? Behövs den ? Är det rätt pris ? Man kan bli galen av alla fråger man ställer till sig själv. 
 I dag har vi  varit o ätit lunch i Kumlas nya restaurang. Fin inredning och bra mat. Jag blev nöjd i alla fall och tro mig det är inte ofta det händer.



Och vad är hon så glad över ?



Hann o släpa mannen till hobbybutiken. Butiken är som en himmel för scrapbooking älskare. Vackra papper, brads, band... så mycket fint. Jag var ju tvungen o handla lite..  Ja, ja när ska jag hinna o fixa alla mina hobby projekt ?

Vi hann precis tillbaka för att hämta Carmen Ly från skolan klockan ett. Jag måste bara säga att föräldra mötet nästa vecka kommer inte bli roligt för läraren.

Alla barnen nerpackade i vår lilla lånebil åkte vi i väg till Toys`n`Rush för att handla julklappar. Det blev 3 stora påsar fyllda med fynd och allt som allt gick på 450 kr. Nu är det klart med klappar till barnen. Det var nära ögat det. Trodde nästan att jag inte skulle  hinna o handla innan jul.
Hittade också en jätte-jätte stor dock hus för 2500 kr. Fantastisk hus som hade till o med el indragen. Varje prinsessas dröm.
 
Jesicca ville ju så klart åka bilen. De kanske såg fel på BB och hon är en han . Det drar mot bilar hela tiden. Måste kolla nästa gång jag byter blöjor..




Hur stolt är man inte här då ?



Efter vi hade gjort klart jobbet åt tomten åkte vi till stan och åt glass, kollade i inredningsbutikerna, handlade på Myrorna och blev nerslagna på ali baba. Det är tydligen ramadan i morgon och det var så mycket folk överalt. Precis som på ICA innan jul. Man ska hålla borta sig från såna stora folk massor. Folk kollar då  inte vad de gör i sin shopping iver och lilla Jessica blev både nerslagen och påtrampad.



Efter myrorna åkte jag, Jempa, Tessy och Carmen Ly i Jempas glitterbil till Marieberg och Mannen gick  med Jessica för att byta bil. ÄNTLIGEN fick vi tillbaka våran bil. Håppas att den håller sig nu ett tag och att den lilla trollet har flyttat ut.
 Det blev ett o annat inhandlat i Marieberg. Jag vet inte hur många mil jag har gått i dag, men mina elefantfötter är svullna och jag tror att i morgon behöver jag kryckor för att komma ur sängen. Men ur ska jag för det är en stor loppisa i Örebro i morgon. Och en loppis skulle jag inte ens missa när jag våre död så jag tänker väl inte missa den som halvdöd.


Dessa blev inhandlade på LAGERHAUS i dag för 49 kr. Glasögona alltså inte Jessica. Vill bara förklara så att det inte blir något missförstånd och alla vill köpa små Jessicor i LAGERHAUS för 49 kr. För hon är ju mycket, mycket dyrare. Åtminstone 49:50


MEN DÄREMOT KAN NI FÅ DEN HÄR HELT GRATIS. NÅGON SOM VILL HA ? JAG KAN SKICKA MED POSTEN ELLER DHL.



NU ska jag dricka kaffe och jaga barnen i säng.
Sara

Sv: hehe ja de skulle vatt härligt va:D vilka härliga foto=)

Freddie

det va så lite så :)

tarja

Var ligger detta toys n rush? kanske kan svänga in när jag ändå ska mot örebro hållet nästa helg.

Varför får inte lärarna det lätt på föräldramötet?

emma

jag har precis skrivit lite om svininfluensan på min blogg om du är intresserad, kolla in!:D

jag har också lagt upp söta bilder på mina kusiners hundar mm!



kram emma

emma

http://askerkling.blogg.se mena jag:P