KARTELL MOT BARNFAMILJER

Har köpt en toasitts till Jessica i dag. Vår pottande går inte så bra måste jag erkänna. Så nu har jag köpt en toasitts till henne. Pris 49.99 på lidl. Billigt och bra tycker man ju . Men när jag läste lappen på baksidan blev jag lite förvånad. INTE TILL BARN UNDER 2 ÅR. Varför då ?  Det går inte ståppa den i munnen. Kanske ront halsen och den kan fastna, men det kan ju en 3 åring också hitta på. Mina barn kan det i alla fall. Eller finns det lag i Tyskland att barn under 2 år får inte gå på pottan. PAMPERS och toasitts fabriken har bildat kartell mot barnfamiljerna. Första 2 åren mjölkar PAMPERS fabriken oss och sen kommer toasitts och pottfabriken o tar sitt.
Vilken tur att Jessica är över två år annars skulle jag ha gjord något olagligt o satt henne på sittsen. Jag, dum blondin, hade ingen aning om detta lag....





Micaela

Sv: Hihi jaså :) Ja, skor är underbart

Emma

ja ibland kan man göra stora fynd:)

Ska Jessika börja gå på toan?

MATILDA

Lustigt att det är en viss ålder ! Man börjar ju fundera