MC DONALDS MORR, MORRR......

I dag tog jag lite ledigt från jobbet och var bara med barnen. Mår faktist mycket bättre redan så det har hjälpt och bara vara. Efter mannen kom hem åkte vi till Kumla och åt glass på Sveas samt kollade i det nya italienska caffet. Men vilka priser. Där får man handla bara när man fyller år eller kanske till begravingen då. För man kan få hjärtinfark när man tittar på prislappen. En liten korvbit ca 15 cm kostade över 200 kr. 

 

 Efter stora glass ätandet åkte vi till LIDL och handlade lite mat. Sen åkte vi hem. Men jag ville åka till Marieberg så vi satt oss i bilen klockan halv sex och åkte i väg.
Tog en runda på nedrevåningen. Köpcentret har blivit så stort så man orkar inte ens gå till övervåningen. Det ska snart bli 110 butiker. Det blev lite shoppat. Var även inne på PANDUROHOBBY och kollade på lite saker. De hade en hel del nytt.
 När vi då skulle äta på Mc Donals kom den stora överraskningen. Fast egentigen r det ju ingen överraskning för förra gången hade de ingen ketchup, äpplen och morötter.
 Jag beställde maten. Fick en väldigt dåligt bemötande(de är ofta otrevliga och okoncenterade). Jag fick be 2 gånger för att få mina dricks muggar för jag hade ju inte tänkt och ligga under automaten och hälla dricka direkt i munnen. Fast det skulle kanske ha varit en rolig syn. Muppfamiljen med 3 barn ligger under cola automaten...
Efter konstiga blickar från kassörskans sida fick jag mina papppersmuggar och då står han bara o tittar på mig. Jag säger då att jag har beställt chili chees(eller hette de nu frutti chees?) . Då kollar han på mig och säger: Men de är ju inte färdiga... Ja tydligen ska man läsa tankar också. Springande bord som vanligt på Mc Donalds . Man får gå flera gånger om man vill ha sin mat. Halva familjn har redan ätit klart när andra halvan får maten. För de säger ju inte att något saknas innan de har plockat allt på brickan och säger man då att man vill ha allt mat samtidigt ställer de bara prickan åt sidan och du får din kall mat senare med resten av saken. Gummi pomfritt är inte populära i våran familj. 
 När vi då hade satt oss och började äta kommer den stora överraskningen. Mc Donalds har inga sugrör. Efter mycket letande o frågande fick vi veta att de har inga(Hm har de blivit fattiga och har inte råd o köpa de ?) , men att de har sparat några enstaka för de kunderna som ska köpa milkshake. Men mannen min är som han är . Han gick till kassan och till slut fick han en sugrör så att Jessica kunde använda det. Han bar det till bordet som den skulle vara världens dyraste vara. Skulle en liten korv kiosk inte ha sugrör skulle de åka till närmaste iCa och köpa de där, men Mc Donalds kan inte det med kund service.  Och hur planerar man sitt arbete när man inte har sugrör, ketchup, äpplen, morötter etc... Nästa gång får man ingen dricka alls för de har slut på vatten.
 När vi då hade ätit klart slickade MANNEN rent sugröret och gick fram till kassan böjde sig som man gör framför kungligheter och räckte fram sygröret och tackade för lånet. Manne i kassan tittade bara på honom medas tjejerna skrattade så mycket de orkade. Mannen sa att det kanske finns några i sopåsen och de kanske skulle kunna tvätta några och ge till kunderna om det är så fattigt eller då får de samla in pengar: RÄDDA MC DONALDS..
 Nu har mannen lovat o ta med sugrören, papperstallrikar och muggar nästa gång vi ska äta där. Fast det kommer o tröja ett tag. 
 
 Efter maten handlade vi på COOP och åkte hem. Men först skulle vi tanka. Vi har ju hyrbil igen och det skulle ju tankas tyvärr. Mannen gick runt bilen flera varv, tryckte på alla knappar han hittade, sa några fulare ord, blev röd i ansiktet och trampade med foten på marken, men det hjälpte tydligen inte för någon knapp för att öppna tankluckan hittade han inte. Han får väl låna Jessicas trehjuling och cyckla till jobbet imorgon.
 Så är det med dyra lyxbilar. Mycket bättre med gamla hederliga bilar. Man öppnar tankluckan med fingrarna och de vet väl de flesta var de är(ja kanske inte alla, men..) . Riktigt gamla bilar är det väl ännu lättare, då har bensinluckan rostat bort så det är väl bara o hälla i bensinen. Men mannen vill ha det så komplicerat då får han lida. Jag vet inte varför han har tänkt att han klarar av sånt. Han är MAN och han är BLOND. Det är  misslyckat från början..

 Nu ska jag dricka en till kopp kaffe och se om det går o svara på kommentarer. Det verkar inte fungera fortfarande.
 Om vi inte hörs mera i kväll då¨önskar jag god natt till er. Och imorgon är ju stora dagen.. Jag längtar..
   Kram Kadri


ps
Vad händer i morgon ?? Hjälp jag får panik. Är det någon rea eller nått annat tok hon ska släpa mig på ?? Brbbr jag fryser av bara  tanken..
mannen

BILDER FRÅN IDAG










ida josefin engdahl♥

Så söta :)

Hannele - Mamma till Kevin

Svar:

Som hörhängen typ fast man töjer med dom :P

Svårt att förklara, googla istället ^^



Kraam

H

emma

vilken söt body Tessy hade:) De såg smarrigt ut med mc dolnas:) Vad brukar du äta när du äter på mc dolnas? kram

ellinor

naw vad söta bilder:D

Cat

Haha! Det hade vart skoj att se dig ligga under colaautomaten. =P



Sv: Tack!! =)

Visst får du fråga det.. Har haft mycket strul hemma senaste veckorna. Allt är upp och ner. Jag mår skit och är fruktansvärt tankspridd. =/

Men men...det går nog över!

Tarja

McDonalds har blivit sämre överallt känns det som. Jag äter inte där längre först på grund av den dåliga servicen och sedan för att allt jämt e slut! Fast det är ju klart ibland måste man kolla läget och se om de har blivit en förbättring :D