MEDELTIDS MARKNAD I ARBOGA

I dag har vi varit i Arboga. Medeltids marknad är ju roligt. Man får se massor av gamla saker och människor klädda i i vackra långa klänningar. Man kan ju tro att man åker till medeltidsmarknad för allt det där. Men inte vår mupp familj.
 Dagens höjdpunkt för mannen var  all  god mat de sålde där. Han har till o med släpat hem en korv som inte ska stå i kylskåpet. Och vart tror han lägger en sån då ? Hängande i kökdstaket. Heminredning i hög nivå.



Sen har han lyckats med något ännu värre i dag, men det sparar jag till i morgon för annars blir den här inläggen för lång. Jag säger bara att i år blir det ingen jul.

Att mannen inte blev road av tanter i långa klänningar, trollkarlar och allt annat runt marken kan man kanske förstå , men vad tror var barnens höjdpunkt i dag. Leka i en vanlig lekpark. Helt otroligt. Kunde vi då inte ha stannat i Hällabrottet ? Nej, muppfamiljen åker till Arboga för att  leka i en lekpark.

SÅ DÄR GLAD BLEV HON NÄR HON SÅG LEKPARKEN. TÄNK OM HON KUNDE VARA LIKA GLAD NÄR HON SKA STÄDA RUMMET.


DÄR TOG DET STOP. ORÄTTVIST O VARA LITEN








Ja lite ville de ju titta i alla fall.

DE VAR MED I EN VANDRING.



DE GJORDE SMYCKEN O VÄSKOR





ÅKTE TRÄ HÄST



OCH ÄVEN EN RIKTIG HÄST



JESSICA BLEV SÅ IMPONERAD AV HÄSTAR , MEN TORDES INTE RIDA. DÄREMOT TYCKTE HON ATT DEN SVARTA RID HJÄLMEN SKULLE HON TA HEM. EFTER ETT TAG FICK VI HENNE PÅ HÄSTEN FÖR PONNYN VILLE HON INTE SITTA PÅ. DÅ FICK JAG HÅLLA I DEN STORA TJEJEN SOM RED DEN STORA HÄSTEN OCH HADE TUMMEN I MUNNEN HELA TIDEN....



CARMEN LY FICK VARA MED TROLLERIFÖRESTÄLLNINGEN. TROR NI ATT HON VAR STOLT ??





FIN MUSIK FICK VI HÖRA



OCH SMAKA ANNORLUNDA MAT- TUNNBRÖD MED GRILLAD KÖTT OCH KÅLSALLAD



RIKTIGA MUPPAR ETT OCH TVÅ.. VÄRRE KAN DET KNAPPAST BLI


VI KOLLADE RUNT PÅ MARKNADEN O HITTADE MASSA VACKRA SAKER





I DEN HÄR BUTIKEN VILL JAG BARA HA ALLT...



MANNEN HADE MED DEN HÄR LILLA STOLEN OCH VARJE GÅNG VI ANDRA VILLE GÖRA NÅGOT ELLER TITTA I EN BUTIK SATT HAN PÅ DEN. TROR NI ATT FOLK SKRATTADE ? SA JAG ATT VI VAR MUPPFAMILJ ?

HÄR SNOR JESSIC HANS VÄRDEFULLA STOL



JA KANINEN FICK FÖRJA MED SÅ KLART OCH LILLASYSTER MED. FAST HÄR SER HON INTE KLOK UT.

MANNEN SA TILL MIG: VAD HAR DU TAGIT PÅ UNGEN NU DÅ ? RÄCKER DET INTE ATT VI ÄR HENNES FÖRÄLDRAR ? STACKARS BARN
JAG: PAPPSKALLE DET ÄR JU VINDEN SOM GÖR SÅ


Vi hade mycket trevligt och vi fick se trollkarlar, hycklare och prinsessor. Barnen fick måla, pyssla och klätra. Vad mer kan man önska ? En kall öl sa mannen , men han fick ingen för han fick ju köra oss för jag har ingen körkort fortfarande.

Vi kom hem vid femtiden och då var Jessica så trött så hon la sihg på gräsmattan o sov.



Jag började baka rabarberpaj och mannen fick sin kalla öl. ÄNTLIGEN !!! 
En halvtimme senare fick vi gäster och fortsatte med vår kväll tills nu när vi har kastat ut alla och det är bara jag och mannen som är vakna.

 Det hände så mycket roligt i dag, men jag ska inte tortera er mera just nu. Nu blir det kaffe och jobb. LUCKY ME.

ps
Börjar jobba på måndag HURRA äntligen lite lungn och ro. Vem orkar med semester i det här huset.
Har kommit på att hon kan lukta sig till tråkiga affärer som tex kläder och sånt trams. Sånna ställen är lika spännande som att se färg torka( fast det är roligare med färg). Dessutom kommer det inte massa konstiga fråger man måste svara rätt på.
mannen
HEVE DOSKI

hahaha :D

ååhh söta bilder!

Anna

Du, jag hoppas verkligen inte att mannen din inrett hela huset =P (med tanke på korven i taket) =D



Ja utsikten var helt underbar!

Anonym

Hallå där!

Men det var ju lite annorlunda inredning med matvarorna i taket,ska genast be en viss hyresvärd sätta krokar i taken här hihi.Vad rolig hon såg ut i mössan stackars liten har ni inget omdömme alls?Så kul att Carmen Ly fick vara med i föreställningen.Häftiga solglasögon hade du oxå.Imorgon ska jag med Tryggve på kräftskiva på en ö, sen ska vi tälta där jippi.Vi ska visst segla dit jaa du får se om jag överlever det äventyret.Visst blir du lite avundsjuk du friluftsmänniska haha. Ha det bra så hörs vi .Kram Veronica

Tarja Hurtig

Älskade verkligen dina solglasögon..

fröken elin

snygg korv! funderar också på att köpa en å hänga i taket. det sprider ju också en väldigt korvig lukt!



jaa det är ganska mycket jag inte håller på med egentligen. det jag gör är desto mindre o mindre intressant också. 8)



godnatter:D

vilma

härlig blogg! :)

thakock

Ni verkar haft väldigt roligt.!

Blir så avundsjuk! Vill me ha barn och kunna åka me överallt! =D