100 JULKLAPPSTIPPS 1 CHOKLAD

Jag låvade o dela med mig lite julklappstips som egentligen är inte bara julklappstips. De sakerna kan man ju även ge bort till födelsedagar eller köpa till sig själv. Jag låvade ju 100 stycken , men vi har tur om jag hinner med tio. Vi får se. Hoppas att ni hittar något som passar annars får ni hoppa över de. Eller hoppa över hela bloggen faktiskt.

 CHOKLAD, CHOKLAD och ÄNNU MERA CHOKLAD. Jag tycker personligen att man kan aldrig gå fel med choklad.   De flesta människorna älskar det och vill de inte äta själv kan man ju alltid bjuda sina gäster på en bit av det goda.
 Det finns massor av olika sorter choklad i olika prisklasser. De flesta lågprisbutiken har fina chokladaskar för 20-30 kr.  De största jag har hittar är på RUSTA för 99 kr. Hela 750 gram MMMM



Sen finns det mycket exklusiva butiker som säljer små handgjorda chokladpraliner. Oftast är de mycket fint dekorerat och smakar otroligt gott. Pralinerna kan man oftast få packad i en fin presentask. Dock lite dyrare alternativ.



I många kafeer och i några butiker finns o köpa Åre choklad. Kanska dyrt, men otroligt gott. Mannen tycker om det med hjortron. Jag har i bland köpt när han har fyllt år eller när man har firat något annat.



Mycket fint o gulligt speciellt för barn är att ge olika formade chokladdjur, tomtar och prinsessor. Barn älskar ju allt som är gott och ser det lite roligt ut är ju destå bättre. Jag personligen skulle vilja ha en tangentbord gjord av choklad.




Vill man göra något personligt kan man köpa lite olika chokladpraliner  i lösvikt. Karamellkungen och andra liknande företag har massor med olika sorter. De kostar runt 60 kr kilot. Man kan köpa några av varje och sen packa ner de i en fin plåtburk eller ask.
 Eller varför inte göra själv chokladgodis. Recept kan du hitta på matklubben.se HÄR eller på tasteline.com  HÄR.
 Man kan även köpa vanlig billig choklad. Finns billigt på LIDL för 4-5 kr styck. Man kan smälta ner de och blanda med lite russin eller nötter och sen hälla de i iskubslådor eller andra formar. Eller varför inte göra små chokladmuffins bara av choklad.



Så där. Tips nr 1 klar. Om du har någon tips dela gärna med.
JULIA - fashionbyjulia

SV: Ja visst är den! Blir väldigt sugen på att klicka hem alltihopa, haha :)

Hoppas du får en trevlig lördagkväll!

Petter-Nicklas

Tangentbordet såg läckert ut. Fast blir man inte kladdig om fingrarna när man skrivit en stund?

Malin

Att "göra egen" choklad var ju jättesmart ju! Då får man ju tuffa former och figurer..kanske man skulle testa :D

Em

Jag får nog göra ostbullar istället.. ;)

N I L M A

alltid bra med såna tips ju!

Josefine- mamma till Olivia

Choklad är aldrig fel, så gott mmm :)