100 JULKLAPPSTIPPS

Snart är det jul och de flesta tittar runt efter julklappar. Jag har köpt mina redan länge sedan. Jag brukar köpa mina i juli/augusti när de stora sommar reorna pågår. Sen är det så att man vill köpa några saker senare när man hittar något extra fint eller vad personen i fråga vill verkligen ha. Men bäst är det ändå o åka o handla på mellandagsrea tycker jag. Och vill man slippa köena kan man näthandla för de flesta närbutiker har även jullrea nyförtiden. Du kan i lugn o ro välja sakerna och man har alltid returrätt. 
 Jag älskar jul och  jag vill göra många julklappar för mina barn. Dels för att jag saknade en riktig jul när jag var liten och dels för att mina barn får bara klappar från mig o mannen. Sen är det så att barn brur sig inte till viss ålder vad de får i en paket. Om det nu är nytt eller begagnat, billig eller dyrt spelar mindre råll. De älskar o riva upp pappret och titta in. Vad händer sen vet vi ju alla. Sakerna blir liggande. När de blir större är det oftast något de önskar sig och då kan man köpa denna sak. Då kan man kanske spara till det eller att barnet tar del i sakernas inhandlande. När barnen är större tror de ju inte på tomten och då kan man ju komma överens att man betalar till exempel hälften och andra hälften betalar barnet. Har man däremot pengar och vill släppa låss då är det bara o handla på. Jul är ju bara en gång per år.
 Många familjer har slutat o ge julklappar och gör en resa med familjen istället till något varmt land eller något annat ställe. Man  skapar minnen för livet istället av att köpa massa saker som inte används tycker de.
 Många familjer köper något större till hela familjen istället. En stor TV eller biosystem eller ett spel.
 Jag tycker att man gör julklappar efter plånbokens storlek. Tycker absolut inte att man ska låna för julklappar.
 Jag vet att en del familjer gör inga julklappar alls för de tycker att man kan ge presenter vilken tid på året som helst.
  Jag har tänkt o dela med mig lite julklapptips nu innan jul. Att det blir 100 stycken är väl lite o ta i.
Jag hoppas att ni hittar något som ni kanske inte hade tänkt på. Och oroa er inte jag har inte tänkt o konventera mig till inrednings- eller modeblogg.
Tipsen kommer jag lägga under den nya kategorin.
annsan_s

Mycket bra tips! Kram

Hanna Josefine

Sv: Bra tips på julklappsinköp och bra planering här också! :)

Jag hade personligen föredragit i år att åka iväg på en julresa och inte köpt några presenter och julstökat så mycket! Men det blir jul i norrland med massor med släkt så nu ska jag snart ut i julrushen och hitta lämpliga presenter! Vilka underbart söta barn du har! / Hanna Josefine

Emmaa

Hehe okej ^^.

Är det bättre med din hals nu?

Josefine- mamma till Olivia

Ja, när barnen är små är det enkelt, då handlar det om hur många julklappar, inte hur dyra dom är. :)