11:E DECEMBER

God morgon till er.  I dag  firas det Lucia i de flesta arbetsplatser. För mig helt främmande tradition för vi har inte den i Estland. Första gången jag var med på en lucia i Carmen Lys dagis blev jag helt shockad när barnen kommer in med vita långa klänningar som i mitt hemland har bara kvinnor som gifter sig eller spöken. Så jag gick hem till mannen och frågade om ni firade halloween i december. Tro mig han fattade ingenting. Jag skrattar fortfarande åt sättet han försökte o förklara varför ni firar lucia. Ja så kan det gå när man är båtflykting i ett främmande land.
 Hoppas ni får en så bra fredag och missa inte idol finalen.


 
Em

Numera firas lucia i Norge också, men det var inte så när jag växte upp så jag har heller ingen tradition i kroppen vad gäller det. Tycker det hela är lite konstigt faktisk.. ;)



God morgon!

Anonym

Tack så mycket! :)

ävelicious

tack så mycket :)

Anki

Men visst är det vackert



Kram

Josefine- mamma till Olivia

hehe ja det är inte lätt med nya traditioner. Men mysigt är det med lucia :)