FÖRLÅT CARMEN LY

Hej på er. Är hemma nu igen efter mötet. Ni undrar så klart hur mötet gick det förstår jag. Men det kommer jag inte o göra för Carmen Ly tar för mycket skada för det. Jag har försökt o få stopp på mobbningen i skolan och försökt o göra det bästa för Carmen Ly så hon skulle ha en trygg uppväxta och skolan är ju en stor del i denna uppväxt. Efterson vi inte fick hjälp av skolan och trots att Carmen Ly fick blåmärken gång på gång fick vi ingen hjälp. Då  började jag skriva om det hela i denna blogg. Tanken var ju att denna blogg skulle vara rolig och läsarna skulle ha  roligt när de kom in i den, men eftersom det hände så mycket runt skolan började jag skriva även om det.
 Men nu är det så att folk har hetsat upp både sig själv, sina närstående o sina barn mot oss. Den berfekta exempeln var Carmen Lys Halloweenfest när bara få barn kom eller läraren som har en stor bekants krets(enligt henne själv) som nu går runt o säger hur jag är världens sämsta människa och hur jag trampar på alla människor och ser ner på alla människor och gör de 2 mm långa och smutskastar de för jag tycker det är roligt och troligen för jag vill ha mer läsare. Faktum är att man får mindre läsare när man skriver om tråkiga saker. Folk vill bli roade inte bekymra över saker när de läser på en blogg på kvällarna. Folk har fullt upp med sina egna problem. 
 Eftersom Carmen Ly har nu ingen i skolan o vända sig till kan jag inte fortsätta o skriva sanning på denna blogg. För sanning får man inte berätta i våran sammhälle. I denna sammhälle är det bäst att låta barn fara illa och sen vänta tills de inte går till skolan, börjar skära sig och söka sig till dråger. Först då reagerar sammhället. Men då är det barnet det är fel på. Det är barnet som är olydig och stökig.
 Eftersom Carmen Ly far illa för dessa människornas beteende ska jag inte skriva mera om detta i denna blogg. Jag får försöka o kämpa vidare på något annat sätt. Vet inte hur ännu. Om det nu måste bli att vi får flytta då får det bli så, men hon kan inte gå kvar i denna skola speciellt att lärarna läcker info till vänster o höger. Hur ska man då kunna lita på de. Har skaffat en ny blogg till dessa inlägg. En lösenordsskyddat blogg som bara de som verkligen brur sig om Carmen Ly kan läsa. Så småningom kommer jag flytta dit alla inlägg som handlar om skolan.
 Och för övrigt till denna onämda lärare har jag aldrig kallat henne för jävla kärring. Det stog jävla kärringar som är plural och då menades det att varför kunde lärarna (och då menade jag alla lärare i skolan) inte berätta om det gick så dåligt för Carmen Ly så man kunde hjälpa henne. Det var det vad jag blev arg på i början. Sen visade det ju sig o vara en helt annan historia, men jag vet vem som berättar sanning och jag fick det verkligen bekräftat idag.
 Men som sagt måste jag tänka på Carmen Ly just nu och hon måste överleva dagen och kunna gå i skolan. Jag undrar hur Janne Josefson kunde överleva sin tid på Upptrag granskning. Alla dessa männikskor o företag som hade skadat oskyldiga människor måste ju ha smutskastat honom och hotat honom hela tiden. Och hans barn hur klarade de det ?
 men som sagt nu ska det skrivas bara roliga saker här och allt som handlar om skolan ska vi ta i en annan blogg.
Ha det så bra i dag och vi ses när vi ses
   Världens elakaste människa Kadri
andreakarolina

jag vill bara säga igen hur ledsen jag är att det behöver vara såhär.. Inget barn är värt att bli behandlad på det sättet. Det ger mig dock ännu mer styrka i mitt beslut att bli lärare och förändra skolan inifrån, även jag blev utsatt på min lågstadieskola och lärarna gjorde ingenting. slutade med att jag bytte skola till mellanstadiet. Fick åka buss 45 min in till stan men det var det värt. Synd att det är "offret" som ska behöva flytta på sig dock..

Om du vill följer jag gärna er kamp i den andra bloggen.



Du är inte elak du är en kärleksfull mamma och jag är säker på att Carmen Ly vet det.



Kram

Anki

Ja, det är så att det är de som blir mobbade som lider mest och att det på en skola ska finnas så okunniga människor att de inte kan förstå detta är ofattbart!

Det är skrämmande att ha de här lärarna i skolorna, jag trodde att i dagens samhälle det fanns människor och lärare som kan hantera detta! Tyvärr inte och i en liten by är det ännu värre,

Du är en fantastisk liten mamma och dessutom ung och tar ett stort ansvar för din dotter och visar henne att hon kan lite på sina föräldrar, att ni finns där för henne! Men det hjälps inte om det inte får ett slut, på detta mobbande, Flickan kommer att bli rädd för att säga något för att inte ni som är det käraste hon har ska få ta en massa skit från de som redan ger sej på henne

Du är en fin människa Kadri och när du börjar din nya blogg som är lösenordsskyddad vill jag gärna vara med och ta del av det du skriver och ev kanske vi som läser den kan komma med några råd så du oxå kan få lite avlastning!

Många kramar till en underbar liten mamma

thakock

Fy fan vad elaka dom är! Du är en sådan underbar mamma! Jag beundrar dej stort!

Jag hoppas verkligen att alla dessa människor som är dumma mot er straffas riktigt hårt! Må dom lida!



Jag är gärna en av dom som läser din lösenords skyddade blogg!



Stå på dej! Och hälsa Carmen Ly att hon med ska stå på sig!

Gun

Vad ledsamt att ni har det så här och vad dåligt agerat av skolan det verkar vara. Du är en bra mamma som står på din dotters sida. Vem ska annars göra det om inte hennes föräldrar?

Jag läser gärna din lösenordsskyddade blogg om du vill.

Ellis

Fan vad drygt att det blev så - jag tycker VERKLIGEN att du skall sudda ut sista meningen du skrev i detta inlägg - eller jag tvingar dig att göra det. DU är inte elak någonstans - tycker inte att du skrivit NÅGOT snett alls i dina inlägg angående problemen. De som sagt det och kommenterat det är bara rädda - med tanke på att du har rätt - de där SVINIGA läraren gör ju allt för att rädda sitt rykte även om de handlar om att ta tag i smutshandskarna.



Jag tycker personligen att du borde fortsätta kämpa för dina barns skull och visa vem som har rätt.



(läste hos Gun hur då mår och jag är riktigt ledsen för din skull - skickar en STOOOOOR KRAM !!! )

Malin

Fy för att man man måste ha det så att offret måste flytta... blev själv mobbad i lågstadiet men hade tjejer i två klasser över mig som stog vid min sida hela tiden så jag klarade det.

Förstår hur du känner dig...jag känner likadant och F_N ta den som mobbar mina pojkar när de börjar skolan.

Följer er gärna i en lösenordsskyddad blogg...hälsa Carmen Ly o ge henne en styrkekram!

Madelen

Fy fan för den skolan allså, dom är ju helt sjuka. Man ska ju för fan inte låta så sött och snälla barn fara illa, jag vet själv hur det är och tyvär har jag hamnat för långt, det vill jag verkligen inte att Carmen Ly gör, för de är inte bra. Jag hade fan kunna komma och läxa upp alla lärare och eleverna som är på henne, skulle fan inte backa ett ögonblick. Har gjort det innan så klart jag skulle kunna göra det för henne också. Hatar när barn gör så här och att lärare som ska föreställa vuxna jag är fan mer vuxen än sådana och jag är fan bara 17.



Hälsa henne, om de skulle behövas så skulle jag gärna hjälpa till. Vill inte att hon ska må dåligt de är inte rätt



Kram

Josefine- mamma till Olivia

Så ledsen man blir att läsa. Följer gärna den andra bloggen.



DU är en bra mamma kadri!

Robert

Usch, man blir så ledsen när man läser detta. Jag trodde att skolor jobbade MOT mobbning inte FÖR mobbning. Tråkigt nog blir jag inte förvånad. :(



Hoppas verkligen det löser sig.

K

usch,. låter som en jobbig situation det där! Så jäkla dåligt när barn får komma i kläm!



Nja det som hänt med min arm är att jag satte in en p-stav för 3 veckor sedan... men nu fortsätter det göra ont som satan emellanåt så jag undrar om nått är fel...

Anki

Det måste vara användarnamn och lösenord, jag raderade så snabbt att jag nog inte hann att skriva ner ordentligt,

Skriv en gång till snälla



Kram o Natti Natti

camilla

Hej

Jag har läst din blogg i flera månader nu och tycker att den är jättebra, vill gärna ta del av den andra oxo.

Stå på er mot skolan, kan man inte anmäla dem någonstans mobbning ska ju ej få förekomma!!!



Lycka till

sv till Robert

sv. Tack för din kommentar. Som dagsläget är nu får tydligen lärarna göra precis hur de vill och att man skulle kunna bevisa det måste man i princip ha videobevis för barnens o föräldrarnas ord räcker inte.Det är jätte tråkigt, men för min dotter har inget blivit bättre.

Förvirrade Morsan

det är hemskt att du inte kan skriva det du vill skriva i din egen blogg, att det ska gå ut över Carmen Ly är ju helt befängt! Jag tycker verkligen att det är jättetråkigt med allt som har hänt, och jag hoppas verkligen att allt löser sig snart. Jag fortsätter gärna läsa de lösenordskyddade inläggen om jag får. Men förstår såklart om du inte vill. kramar till er!

till Camilla

sv. Tack att du läser min blogg ocg vill följa utvecklingen i min dotters historia. tyvär har jag behränsad den lösenordsskyddade bloggen bara till en liten handfull människor(5 personer + familjen). de som jag har haft kontakt redan från våras och vi har pratat mycket om det här i bloggvärlden med de.

Hoppas att du kan förstå, men den sitoationen som finns blir min dotter för mycket utsatt på grund av mina inlägg. Kommer dock ge en liten överblick om saker senare ikväll eller imorgon för det är många som har funderat och frågat kring det både här och utanför bloggen. Kommer vi däremot flytta kommer jag göra den andra bloggen utan lösenord så alla kan läsa.