MANNEN OCH JAG-TÅRTA

Jag har varit o handlat på Lidl som vanligt...Mannen undrar vad jag har handlat.

JAG: Jag köpte en tårtbotten.
MANNEN: Varför då ?
JAG: Ja, jag tänkte o steka potatis.
MANNEN: Med tårtpotten ?
JAG: Så klart. Nej, jag ska göra tårta.
MANNEN panikslaget: Va ? Vem fyller år? Vänta nu, du har väl fyllt redan ?
JAG: Jag har faktiskt fyllt varje år. Hela 28 gånger faktiskt.
MANNEN: Men retas inte nu. Vem fyller år ?
JAG: Men älskling. din egen födelsedag får du väl komma i håg.
MANNEN tänker...tänker..o tänker: Neheh jag fyller inte år idag.
JAG: Nej. men imorgon.
MANNEN tänker: Neheh för jag fyller på sommaren och det är inte sommar nu.
JAG: Är du säker ?
MANNEN stålt: Ja, det är jag faktiskt.
JAG: Ja, du är duktig du. Matte är stålt över dig.
MANNEN: Tack, tack. Men vem fyller då ?
JAG: Ingen . jag vill bara äta tårta.
MANNEN: Och det kunde du inte säga på en gång.
JAG: Nej, det kunde jag inte.
MANNEN: Du är elak.
JAG: Ja vet.
GÖZDE;

Hehe ja det är det, hoppas att alla har en sån vän,

härligt konversation haha :D

Em

Sv: Ursäkta att jag inte läser ditt inlägg just nu.. Men nu när du har Internet uppe så tror jag du borde ha en verktygsnyckel där uppe till höger i bilden? Tryck på den. Klicka igen på fliken "verktyg" och sen skall du kunna välja att ha Google stavningskontroll på din Internet-sida. Det betyder att du får upp en ikon längst upp i headern när du har internet uppe och när du har skrivit något skall du kunna trycka på den och då får du fram om du har stavningsfel och sen kan du höger- eller vänsterklicka på din mus och få andra förslag på det som är fel. Jag är ingen höjdare på detta, men testa det.

thakock

ÅHHH TÅRTA! =D

Ellis

Hahahaha elak är bäst.



sv: Vem hejjar du på egentligen? Jag gillar CALLE mycket mycket!

Em

Vad menar du med "verktygsfält"? För det jag menar att du först skall titta efter är en bild av ett verktyg och sen klicka på den, sen gör du som jag sa i förra kommentaren. Fråga på.. ;)

Floosan

haha schysst ;)

Em

Men när du klickar på "verktyg" så kommer det upp en bild? Och på den bilden så tror jag det kan finnas flera alternativ, alltså flera flikar. Titta noga på bilden och se om det inte finns en flik där som också heter verktyg. Annars vet jag inte.. Du får försöka haffa Janne i så fall. :D

Em

Jag testade att använde Internet Explorer nu, räknar med att det är det du har? Där finns också den här verktygsnyckel jag pratar om, är du säker på att den inte är där? Till höger uppe i det blåa fältet? Inte helt längst upp, men längst ner där det blåa är? Eller kanske någon annanstans i det blåa fältet?

Ellis

Fy fan vad grym Calle gjorde vinnar låten - hörde du? Fick gåshud!! Han måste vinna!



Känner du inte att Calle är i mer centrum än vad Erik är?...

Em

Nej, du är inte dum! I så fall är jag en komplett idiot för jag har slitit med sånt här mycket. Har du Internet Explorer eller var har du?

Ellis

Nej när han sjöng Higher! goooosh där dog jag.

emma

hehe ja de får vi ju hoppas på att du INTE gör:)

Vem hejar du på? Har märkt att det är många som tycker Erik ska vinna i idol ikväll.

kram

Em

Jag tror du tittar för långt upp. Om du ser hela det blåa fältet och sen helt till höger, längst bort på din skärm till höger och sen längst ner i det BLÅA fältet. Finns det ingen bild av ett verktyg där? Du vet där uppe krysset "X" är om man vill stänga ner sidan? Nedanför det krysset.

Madelen

kan du inte bara skriva sidan och användanamn och lösen till mig för fattar inte vad du menar

Emily

haha kan se honom framför mig tänka så det knakar ;) hihi din lurifacks!



kram

Madelen

Nu fattade jag, så nu är jag inne

Em

Sv: Då vet jag inte.. Det finns en möjlighet till för att du kan hitta. Tryck på F1-knappen, skriv in "stavningskontroll" och se om du får information. Det är en otrolig bra hjälp så jag vill så gärna hjälpa dig, men jag går bet. Jag är inte duktig på sånt här själv. Men fortsätta återkomma för jag blir irriterad över att vi inte får till det! :D

Em

Vad dum jag är! Du kanske inte har Google verktyg alls på din dator! Googla eller sök på Internet på "Google verktygsfält" så borde du hitta det du kan installera på din dator.SEN hittar du nog stavningskontrollen.

Anonym

http://www.google.com/intl/sv/toolbar/ff/index.html



Gå in på den sidan, sen klickar du på Installera Google Verktygsfält och sen borde du hitta vad jag har pratat om.. Hoppas jag. ;)

Anki

Vart enda inlägg handlade om ett verktygsfält och stavning, jag tycker det är charmigt men lite stavningsfel här och där! Det är det som är tjusningen med just din blogg Kadri, det är charmigt det är liksom du, skulle du stava perfekt så är det inte längre "liverivillevillakulla" längre!

Jag tycker att man kan äta tårta även om ingen fyller år



Kram

Malin

Sv: Jag har börjat följa Robinson nu dom senaste gångerna. Ganska spännande faktiskt!



Haha, jag sparar inte alla. Men sparar ett par stycken sen äter jag upp dom, sparar, äter när man är sugen ;) Men har ingen i år! Onödigt att bara ta en åt gången ju. ;)

Josefine- mamma till Olivia

haha nu gjorde du det svårt för honom hehe :P