NU SKA DET SPARAS...

Mannen vill ha en ny bil. Det är dyrt med nya bilar som ni vet. Vart ska man få pengarna till det ? Ja, han har nu kommit på en lysande idee. Han ska spara på mat kontot. Barnen ska få äta havregryns gröt dygnet runt.
Det första är det billigt. Han har räknat ut att från en påse havregryn räcker det till 10 måltider till alla barn. Man kokar grötet med vatten så klart. Så blir det max 2 kr per måltid.
Det andra tycker barnen inte om maten äter de mindre och då räcker gröten kanske till 20 måltider.
Tre måltider om dagen ca 6 kr om dagen. 30 dagar i månaden. Ja det blir bara 180 kr.
Tessy ammas ju fortfarande så hon är ännu billigare och det kanske går o börja amma även de större barn igen. Vilken smart man jag har ...
 Om han sparar 2000 kr i månaden har han en nu bil om...  50- 60 månader. Ja, den som sparar den har...
Undrar bara vad han kommer o mata mig med ??


Gun

Jag gillar visserligen havregrynsgröt, men det kanske är lite tråkigt i längden:D

Petter-Nicklas

Du kanske kan få leva på knäckebrödsmackor? Det är också ganska billigt.



Ja, gå in som modebloggare, så att jag kan få ha min titel ifred! ;)

Em

Men om du tar extra-knäck på till ex McDonalds så får ni säkert äta er mätta där? Hahaha, då hade man tröttnat på snabb-mat!!

Anki

Lite långtråkigt och inte ska du väl sluta att blogga, det var det dummaste jag har hört



Kram

Ellis

Haha antat att man får goare mat i finkan!

HANNAH - kolla in min blogg!

sv: ja verkligen

GÖZDE;

Ja :D

thakock

usch vad hemskt!



Havregrynsgröt är ju så äckligt! =P

jilin ^.^

jodå, den var super mysig! ^^ <33

hur var din då?