20:E JULI MANNBIDRAG

I dag är det barnbidrag. En helt fantastisk och välkommen intäkt. Jag som kommer från ett land där barnbidrag var 100 kr i månaden trodde jag hade vunnit på lotto när första barnbidraget landade på min konto. Nu, 6 år senare, tycker jag att det är inget konstigt med det. Det kommer pengar varje månad den 20.nde och så är det bara. 
Egentligen är det  ju helt otroligt att vi bor i en så priviligerad tillvaro så vi får betalt när vi har barn. Vi får betalt för att vi har dessa busiga och mysiga varelser inneboende hos oss.



Men jag har upptäckt ett stort fel hos försäkringskassa. Ni vet ju att de strular till det hela tiden. Jag får nämligen bara 3 barnbidrag. Men vart är bidraget för den karlsonnliknande varelsen på soffan ? 
Jag tycker definitivt att de ska införa en MANNBIDRAG. Eller tycker inte ni det ?  Om vi får betalt för att vi har barn och vi tar hand om de då måste vi ju få betalt för att vi har dessa män inneboende hos oss. Eller hur ?
Det är precis lika mycket jobb och sysselsätta ett barn som det är o sysselsätta en man. Båda blir förtrollade av Tvns magi och båda går till dagis. Män kallar sin dagis för jobb. En fyraåring kan också detta lek och säger att hon/han går till jobbet och ser jätte viktig ut. 
 
Så vad är skillnad kära FK på dessa två varelser ? Jag kräver en ny bidrag. MANNBIDRAGET !!!!!

Ska vi börja samla underskrifter ? Vem är med att MANNBIDRGET ska införas ?
Erika Drake af Hagelsrum

Haha håller med! :)



SV: Tack! Joda, det är en vanesak..första gången var det inte speciellt kul, men nu är det inga problem :)

Hur gamla är dina barn? Ha en bra dag.

MissyElliot

Jag är också med på den!

ler

Marina

Håller helt och hållet med dig!!

Erika Drake af Hagelsrum

Oh så roligt :) Då kanske du får lite hjälp av tösen.

Ha en bra dag.

thakock

hehe lätt att jag är med! Går alltid och plockar undan efter honom!