25:E JULI KLONAD HALVRÅTTA

God morgon till er. Vad snälla ni är. Man har som en egen AA stöd grupp här när man är sjuk. Fast utan alkohol , men en massa  sjukdomar i stället.
 Nej jag är inte gravid, nej jag har inte blivit smittad av svininfluensan och nej jag har inte fått de andra influensena heller. Ja, kanske i hjärnan min.....
 Troligen är det som mannen sa och batterierna har inte blivit laddade ordentligt. Men det är svårt o ladda de när barnen trampar på kabeln och byggnadsarbetarna drar ut den. Utan kabeln kan man tyvär inte ladda upp batterit. Eller hur ?
 Men det är ju svårt när alla drar i dig och vill att du ska räcka till allt. Har provat o klona mig, men tyvärr missslyckades jag. Tror det var fel på apparaten och det var viktigare o klona råttor den dagen. Världen behöver verkligen likadana råttor. Det måste ju vara en lättnad när man ser en råtta springandes i köket och sen en stund senare en likadan. Då tror man ju att man har bara har en råtta i huset och det är väl inte så farligt.
 Det med sömn är ju som det är när man är småbarnsförälder. Fast jag kan inte skylla på barnen även om jag vill så gärna. Eftersom Jesica sover så lite då somnar hon vid tolv tiden. Om ni vill se en levande duracell kanin då är det hon ni ska titta på. Ungen är aldrig stilla. I bland springer hon så snabbt så hon inte hinner  stanna och springer in i väggen eller dörren. Specielt ofta händer det i shoppingcentrar när hon springer i deras schyltfönster eller stolpar de har mitt i vägen. Ja, fast det gör jag också i ibland.
 Jag jobbar oftast till ett-två på natten och sen vaknar Tessy vid fem-sex. Oftast blir det inte mera än 5 timmars sömn och det är tydligen alldeles för lite har jag fått lära mig.
 Det är svårt o förklara till en bebis att nu vill mamma sova. Hon vill inte förstå alls. Dessa barn, bara efter sin regen välmående...
 Ja men jag har ju själv valt det här och då får man inte klaga. Det är fult o klaga har jag fått lära mig. Vi superkvinnor(för alla kvinnor ska vara det) måste diska med ena handen , tvätta med andra, skriva brev med tänderna och samtidigt amma. Och vad är fel med de ? Man har ju fötterna kvar för annat, sticka kanske ? Vi kvinnor har ju sagt att vi kan göra flera saker samtidigt..
 Ja tänk om  man kunde klona sig... Det våre väl drömmen...
  Fast ibland känner ja mig som klonad halvråtta. Ja det känns så.  Jag hade visst varit ett djur i förra livet.Ja var säkert råtta för jag samlar på allt fint.
 Och utseendet liknar oftast råttans också. Ibland när man ska gå och handla och vill göra sig någorlunda fin så att småbarn inte skulle springa skrikandes mot andra hållet då tittar man i spegen och säger..`´Men jisses titta där finns en människa trots allt. Inte visste jag att där var hopp kvar.``.
 Och sen har ju råttorna många ungar(vad de nu heter på svenska. båtflykting här ni vet). Det har jag ju med.Många ungar alltså. Hela tre stycken + bonus barnet(mannen min). Den största behöver väl mest omsorg . Han klarar inte av någonting utan mig.
 Och det med klonad då ? När man är klonad vet man ju inte vad andra personen gör fast den ser ut precis som jag(eller råttan va det ju). I bland minns jag inte att man har gjort saker o ting fast tydligen har man ju. Till ex. i går var jag så trött, men inte minns jag att jag har skrivit en inlägg här. Ännu mindre minns jag vad jag skrev. I bland letar man efter saker som man har lagt i säkra ställen. Och säkra var de eftersom ägaren(jag alltså)inte ens hittar de. I bland öppnar man köksluckorna och sen böjer man sig och när man reser upp sig igen då slår man huvudet i dörren och så kan man göra flera gånger om. Ja det kan man. Det provade jag i går.
I bland har man låvat saker man inte vet att man har gjort`Men mamma, du sa att vi fick äta godis idag`´ säger barnen eller ``men älklin du sa att jag jag fick köpa en modellbil`` Ja säkert min man samlar på LEKSAKSBILAR. En man på 45 år som samlar på små leksaksbilar. Och sen tycker han det är konstigt att ma blir arg när han köper en för 500 kr. Men tydligen hade jag sagt ja till det. Men inte minns jag det. Och hur kunde jag säga ja till sånt. Vet han inte hur många par skor man kan köpa för de pengarna ?
 Ja, som jag sa en halvklonad råtta. Men nu ska råttan till loppis för att samla på sig ett o annat. 


ps
Hon ska tala om att samla. Med fler par skor än Emilda Marko. Min råtta vet inte hur många par hon har. Emilda hade bara tretusen par ...
mannen
 

VÄRLDENS STÖRSTA NYHET(säkert förstasidan på Aftonbladet). TESSY HAR FÅTT SIN FÖRSTA TAND (3 dagar sedan kom den ut). Fin o vass är den. Nu bits hon så mycket hon orkar. En riktig råttunge här...



 
Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Nej, som kvinna skall man verkligen klara allt -med ett leende dessutom! Men det är okej att sätta stopp! Och att gnälla!



Ibland behöver man tömma gnälltanken för att få plats med annat. Ibland behöver man ladda ur för att kunna ladda om, så att säga...



Tack för din kommentar också!:.))

Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

hihi så söt =)

Josefine-mamma till en 2 månaders

Man behöver återhämta sig ibland och vila upp sig.



Grattis till lilla tessy som fått tand. :)