7:E JULI TISDAG

God morgon till er. I dag är det tisdag och bara en dag kvar tills jag ska till tandläkare. Jag skakar redan. Jag är livrädd för tandläkarna. Jag vet inte varför. Det har bara varit så så länge jag minns. Jag är rädd att tandläkaren ska borra i min kind i stället av tanden(för mycket skräckfilmer) eller att hela borren ska ramla på mig och då borras det överalt(ännu mera skräckfilmer).  Men konstigt nog går det alltid bra . Gång på gång händer det inget annat än att min tand blir lagad. MANNEN skrattar ju åt mig. Han tycker att det är jätte roligt.Han har ju verkligen ingen tandläkarskäck. Enligt hans tandläkare är han enda patienten som kan sova under den tiden han borrar.  hur är det möjligt ? Sova när någon borrar i din mun ?
  Jag är ju vuxen(det står så i passet) och jag ringer ju till tandläkare bokar tid och går dit. Jag sitter i stolen och låter  tandläkaren borra och fixa i min mun. Samtidigt skakar jag och räknar minuter. Det fortare jag kommer därifrån det fortare jag kan börja andas som vanligt igen. 
  Att smärtstillande sprutor intre hjälper gör ju inte saken bättre. De börjar verka väldigt sakta och tandläkaren är färdig med sin borrning långt innan det börjar verka. En gång hade jag kommit hem och varit hemma redan en timme när jag blötsligt tappade känsla i min mun och så var det 12 timmar framot. Verkligen konstigt. Man kunde nypa hur mycket man ville,men kände ingenting.
 Så nu de senaste gångerna har jag inte tagit någon spryta. 
 Så nu väntar jag och räknar hur många timmar det är kvar tills jag ska sitta i den otäcka stolen och låta den otäcka tandläkaren borra med de otäcka borrarna. O vad jag längtar redan...
Elin (Edvinsmamma)

Jag tycker inte heller om tandläkaren...inte för att det gör ont eller för att jag är rädd att dom ska "borra fel"...utan för att jag hatar ljudet av tandläkarborren som ilar...och självklart för att det är så dyrt ;)



Kram

johanna

hehe låter som du ser på för mycket skräckfilm fniss nej men jag var livrädd för och gå till tandläkaren fram tillsför 1,5år sedan...då fick jag en kanonbra och sedan dess har rädslan släppt.... inte för det är min favorit sysselsättning å gå dit..men nu slipper man gå och spänna sig och må dåligt in för vara där =)

tarja

Så mkt som jag har vart hos tandläkaren nu det sista så är det faktiskt inte konstigt att jag har fått lite tandläkar skräck, eller ja,,, mest skräck har jag för den som ska ta betalt av mig ...

Sosso

Jag e likadan...livrädd



Så jag hoppas att det det gick bra