DET ÄR MÅNDAG , IGEN

Måndag har det blivit igen. Ingen aning vad det är för datum. Tror det är femte juli. Men jag har säkert fel.
 Dagarna bara flyger iväg och snart är det höst igen. Fast idag känns det redan som höst. Ute regnar det.
Det är ju juli så mycket vet jag. Och vad gör människor i juli? De åker på semrester.
I våran familj blir det ingen semester i år.  Dels för bilen för försäkringsbolaget har fortfarande inte kollat på den och vi vet fortfarande inte hur det blr med försäkringen. Vem som betalar, hur mycket och vad som kommer o hända ? Många frågor som vi inte har fått svar på. Vi har ju en lånebil just nu, men den  får man betala för varje mil man åker och det törs man inte åka långt med. Annars får man till slut betala mera än vårat hus är värt. Och då blir det vatten o bröd resten av året. Eller kanske till och med livet.
 Andra anledningen varför vi inte åker i väg är att BYGGARE BOB ringde i går  och bygget kommer o kosta 30 000 till så det var vi ju inte räknat med och de pengarna måste trållas fram. Någon som vill följa med när jag ska råna banken ? Vi delar 50-50. Ok 70-30  om du vill. 
 Bygget är ju inte klart heller och det känns inte bra och åka bort när det ser ut som det gör just nu. Det finns ju inte ens några dörrar i halva huset så det käns så där o lämna allt och åka.
 Så vi ska stanna hemma jobba och slita och äta vatten o bröd. Men nej, jag äre inte bitter. Inte ett dugg.

 

Julia

okej, men bra att hon ändå vann även om min röst inte kom fram... för det var ju henne ja röstade på hehe :)

froidan [W - 07 & A - 08]

Okej :) Tycker det är kul att veta :P