DE VIKTIGA SAMTALEN..

Jag och Carmen Ly har en väldigt nära relation. Vi har gått igenom mycket och är inte bara som mor o dötter men har blivit även bästa kompisar.
 Våra samtals ämnen ibland är väldigt konstiga, men jätte viktiga. Hon frågasätter allt två gånger och har alltid en åsikt extra.
 Hon kallar mig ofta för KADRI(mitt namn) inte för MAMMA för alla andras mammor heter ju redan MAMMA så jag fick ha mitt eget namn tyckte hon när hon var tre år och det har stannat kvar igenom åren.
 Hon tar reda på vad som är rätt o vad som är fel och alla lagar ska hon veta. När hon blev måbbad och jag frågade om hon ville stanna hemma då sa hon att det ÄR SKOLPLIKT i Sverige så hon måste gå till skolan.

Här är några av senaste små prat stunder:

CARMEN LY: Jag ska äta mat.
Hon tar ut glass från frysen
JAG: Men glass är väl ingen mat.
CARMEN LY: Men vad är det då ? Bajs ?
JAG: NEj, men det är väl ingen lämplig fruckost
CARMEN LY: Men du sa at jg fick äta MAT och glss är ju mat. Eller ?

Ja, vad säger man ? Hon hade ju rätt. Glass är ju också mat.
____________
Vi har varit ute och ska in i huset
CARMEN LY: Jag vill inte gå i bajs.
JAG: Vad då bajs ? Det finns ingen bajs på gålvet.
CARMEN LY: Jag såg en myra där inne och  den har säkert bajsat.
JAG: Men vad säger du ? Har en liten myra bajsat i vårat hus och nu vill du inte komma in?
CARMEN LY:  Ja, man ser ju inte hennes bajs för den är så liten och jag vill inte gå i den. Så jag kommer inte in...

____________

CARMEN LY: Hur stora tuttar har myrorna ?
JAG: HM ?
CARMEN LY: Läraren sa att myrorna mjölkar bladlöss.
JAG: HM ?
CARMEN LY: Ja de måste ju ha tuttar för att mjölka. Men jag ser inga tuttar på de så de måste vara putte små.....

____________

CARMEN LY: Du är den bästa mamman jag har haft
JAG: Ahah vilken tyr då. Hur många har du haft då ?
CARMEN LY: EN. Men du är bäst ändå.
JAG: Vad bra då.

___________
CARMEN LY: Kadri kom o ta bebisen för hon biter sönder min hjärna.
JAG: VAd då biter sönder din hjärna ?
CARMEN LY: Hennes skrik går in i min öra och sen till hjärnan och sen går den sönder.
JAG: Men det låter väl inte bra
CARMEN LY: Nej. Och tänk om det blir sönder för alltid då blir jag dum i huvudet.

Så där viktiga saker diskuteras i vårat hus.  Värlssvält, klimat förändringar och krig är väl inget mot bajsande och mjölkande myror.
Lise-Lotte

Liknar ibland min dotters och mina samtal...:-)

Lise-Lotte

Vad roligt att jag är med och är finalist...Vad händer nu?

Becka

Hahaha! Ungar är för härliga! Dom tänker annorlunda än vi vuxna...synd att vi har slutat tänka som dom. Det hade varit mycket roligare då! ;)

Josse

okej =)

Ida

Sv:

Åå vad kul :D



Jadå, jag kan skicka den på hotmail eller något liknade ? =)

cry me a river

hahahaha, va sött! haru inte svårt att hålla dig för skratt? xD

Elin

Hej, jag är med i en tävling just nu, skulle bli jätteglad om du ville rösta på min bild :)

Ursäkta om du tycker den här kommentaren var jobbig.



Om du vill rösta på mig, gör såhär:



1. Gå in på http://www.lottosommar.se

2. Sök på Brolin i sökfältet.

3. Klicka på bilden (en nyckelpiga) och rösta.

Ida

Sv:

Okej, jag hittar den inte. Men det gör inget . det blir bra ändå =) Ja , det hoppas jag med :D

josefine - Nybliven mamma

haha svårt att hålla sig för skratt, underbara konversationer ni har.

Smggan

Är du efterbliven??????????????????????????????

Så slut men ändå helt borta