LÅNGSEMESTER Ì KUMLA

Hej på er. Som ni har märkt har jag inte bloggat hela dagen. anledningen ? Ja, vi har varit på långsemester i Kumla.
Ja ni läste rätt. Men ni bor ju i Kumla tänker ni nu. Ja vist det gör vi och då var det ju inte långt och åka....

UTFLYKT NR.1
_______________
 Efter jag hade jobbat lite och byggarna åkte hem kurrade min mage och MANNEN erbjöd och ta hela familjen för att äta lunch ute. Till en sån erbjudande säger man väl inte nej till. Då packade vi barnen i bilen(det tog ca 1 timme) och åkte i väg hela 10 minuters avstånd till KUMLASJÖN. Den libanesiska restuarangen som bjuder även svensk husmanskost har lyx lunch på fredagar. Vi hade aldrig varit där så vi tänkte och prova. Själva restoarangen låg väldigt fint och vilken utsikt...
Så kallade lyx dagens kostade 80 kr. Till barnen är det halva priset. Alternativ en hamburgartallrik för 50 kr.

VERKLIGEN FIN RESTAURANG



SOM NI SER HAR JESSICA EN PLÅSTER PÅ HÖGRA KINDEN. NEJ HON HAR INTE GJORT SIG ILLA. LILLA OSSO MIN VILL BARA HA EN PLÅSTEN. VET INTE VARFÖR..



SER GOTT UT ELLER HUR ?
JAG FICK VAGGA TESSY NÄR ALLA ANDRA  ÅT.  DET ÄR KONSTIGT ATT BEBISARNA PASSAR PÅ O SKRIKA PRECIS NÄR MAN SKA ÄTA. JA DET BLEV KAL MAT FÖR MIG..



GOTT EFTER MATEN. JAG FICK INGA FÖR LILLA OSSO MIN HAN STOPPA ALLT I MUNNEN.





EFTER MATEN TOG VI EN PROMENAD RUNT SJÖN. MANNEN SA MORR, MEN VI VANN..





JESSICA TYCKTE ATT DET VAR JU VATTEN OCH NU SKA HON BADA...





HAHAHA VEM FÖRSÖKER HAN LURA NÄR HAN DRAR IN MAGEN. VI VET ATT DEN FINNS..













SVARTA KATTEN GICK ÖVER GATAN FRAMFÖR OSS. NU BLIR DET 7 ÅRS OLYCKA..
VÄRRE SOM VI HAR DET NU KAN DET KNAPPAST BLI SÅ DET GÖR INGET..



CARMEN LY TORDES INTE GÅ ÖVER BRON..



GULLIT ELLER HUR ?
EN GAMMAL TANT MATADE DE GULLUNGARNA MED BRÖD. JA OCH DÄR KOMMER JAG OCKSÅ HAMNA SNART.
UNDRAR OM DET ÄR ÅLDERSKRÄNS. INNAN MAN HAR FYLLT 65 FÅR MAN INTE MATA FÅGLAR.
JA, JAG LÄNGTAR I ALLA FALL



EN BJÖRNKRAM




UTFLYCKT 2
________________

EN SNABBIS HEMMA OCH VI PLÅCKADE IHOP BADBLÖJOR, HANDDUKAR, TIDNINGAR ETC.. OCH ÅKTE TILL EN BADPLATS I HÄLLABRÅTTET..





PRECIS INNAN JAG TOG DEN HÄR KORTEN HADE JAG ROAT NÅGRA MÄN.
NÅGONSTANS MELAN AMNING OCH LÄSNING AV SVININFLUENSA GLÖMDE JAG BORT OCH TÄCKA MIN TUTTE. PLÖTSLIGT SER JAG ATT TVÅ MÄN KÅLLAR KONSTIGT JA HÅPPAS DE FICK DET TREVLIGT.. JAG BLEV KNALLRÖD I ANSIKTET I ALLA FALL









DEN HÅR PINNEN SKA GÅ DÄR INNE..


.MAN KAN JU UTAN OCKSÅ.



UTFLYKT 3
___________

EFTER BADANDET ÅKTE VI TILL KUMLA OCH ÅT GLASS. MANNEN TOG KORT TILL NYA KÖRKORTET, VI KÖPTE TALLRIKAR OCH FISK...





UTFLYCKT 4
________________

JAG HADE PLANERAT O TERRORISERA MANNEN MED BADMINGTON, MEN EFTERSOM TESSY VAR PÅ DÅLIGT HUMÖR FICK MANNEN SPELA MED CARMEN LY.
EFTERSOM HON INTE TRÄFFADE BÅLLEN ETT ENDA GÅNG TRÖTTNDE MANNEN OCH CARMEN LY FICK SPELA MED JESSICA. ÄVEN NU TRÄFFADE CARMEN LY INTE BÅLLEN, MEN DÄREMOT JESSICAS HUVUD....





TESSYS PÅ STRÅLANDE HUMÖR


Så där har vi haft det i dag

Efter maten har vi druckit kaffe och nu tittar mannen på tv medans barnen håller på o somna.

Nu är det bara lite jobb kvar och sen är det kvällen.

Håppas ni har haft det trevligt och mysigt i den soliga fredagen.

 Kram Kadri

PS
SEMESTER PYTTSAN
mannen

Therese

Vilka härliga bilder. Ser ut som att ni haft kul ikväll.



Ja,det där med vikten är svårt. Efter dotter körde jag Gi när jag slutat amma, som tur var hann jag gå ner lagom tills jag blev gravid igen. Kanske därför det är svårt att gå upp nu för att jag kämpat så hela våren. Denna graviditeten ska jag inte gå upp 20 kg som sist iaf! :)

Nina

vilka fina bilder du tagit. ser mycket mysigt ut!

Christine

Vilka fina kort och det ser ut som om att ni har haft en mysig kväll.

tarja

Vilken underbar ni verkar ha haft... inte alls avundsjuk, själv fick jag tvätta och handla klrt presenter till lillebror.