OK, NU BERÄTTAR JAG

Nu har jag bakat muffins, gjort inlagt kurka och lagat potatis med rotfrukter. Typiskt mig. När jag är ledsen och rastlös då lagar jag mat. Massor av mat. Inte konstigt att MANNEN ser ut som han gör.
 Ska nu berätta om vad som hände idag
  Efter min inlägg om grannen har det hänt en lång rad konstigheter. Jag vill tro bättre om folk så jag vill verkligen inte tro att grannen är inblandade. 
  Först började vår tidning försvinna, sen kom de elaka kommentarer. I dag har det smygits ront huset(jätte obehagligt ) vet inte vad hon försökte o leta, men jag kände igen kvinnan. Hon har bott i vår gata.
 Nu ska jag berätta om det som hände i eftermidas. Jag tänkte länge om jag skulle berätta. Men Carmen Ly blev så ledsen och jag måste bara skriva av mig.
 Det är så att ibland kommer kunderna och hämtar saker hos mig. Det mesta går det bra. I dag kom en kund för att hämta saker. Jag märkte direkt at något var fel för hon mutrade något om hur det såg ut i vår bygg hög(bygnadsmatrial är samlat i en hög och byggarna kommer o ta bort det när bygget är klart). Vad det ska vara med henne o göra förstod jag inte. Sen när jag skulle ge henne varorna frågade Carmen Ly om kvinnan hade en butik. Då sa kvinnan väldigt otrevligt att med sån attitud kommer hon råka illa ut i livet, att hennes dotter vill inte följa med henne när hon hämtar saker för att Carmen Ly stör henne. Då fortsätte hon att Carmen Ly var stökig, ouppfostrad, svår att göra med och massa annat. I prinip att det kommer o gå åt helvete i livet för henne. Hela stämningen var konstig. Carmen Ly blev ledsen och sa med darrande läppar att hon blir mobbad i skolan. Då sa kvinnan att det var inte konstigt när hon var sån där. Till slut sa hon att hon jobbar med såna svårt hanterade barn.
 Det tog mig över en timme o få Carmen Ly att förstå att hon har inte gjort något fel. Hon frågade ju bara henne om hon hade en affär. Barna frågar ju mycket, såna är ju barn, men det var inte ens mycket hon frågade. Och sulle det nu vara så att hon gjorde något fel skulle det då inte vara min sak o säga något inte hennes ?? Och jag tycker absolut inte att Carmen Ly var otrevlig på något sätt.
  Vad gjorde jag kan ni ju undra. Jag är ju som jag är och inte törs o säga något så jag stog där bara och undrade varför händer det här oss.
  Så mycket är klart det var sista gången jag låter någon hämta saker hemma hos oss och sista gången hon får handla från mig.
  Jag känner bara att det måste vara något med grannen o göra eller med den personen som har kommenterat här. Eller vad tror ni ? Alldeles för mycket som händer i den korta tiden. En sak är o attakera mig här på bloggen. Det kan jag ta, jag är vuxen. Men gå efter mina barn. Det är alldeles för lågt. Och Carmen Lys själförtroende blir ju inte bättre av det här. Ska hon då tro att hon förtjänar o bli mobbad ?
 Jag sa till MANNEN att snart får vi flytta . Om det skulle vara upp till honom skulle han äta upop kärringen, men jag tycker inte att det är så himla bra idee. DEssutom tror jag inte att hon smakar bra.
Emma

du får tjata och tjata tills du får en! Men huset blir dubbelt så skitit med en katt! Dom skitar ner snabbare än vad jag trodde:P



Jag har 3 katter och då blir de smutsigare snabbare ju:)



Hade nog varit roligt för barnen med en liten katt, men då får man akta så småbarnen ej drar i svansen, för alla katter är ju inte tålmodiga mot barn:) Mina e, jag har testat dem, så de är bra och veta så de inte klöser sönder barnet ifall den skulle få för sig och leka ta-fatt med kattens svans:)



Imorgon ska jag på ultraljud och det ska bli så skönt, jag är så orolig att nått inte är rätt med den lilla i magen! Sen blir min allergi bara värre och värre, idag avr ja tvungen att gå upp 4:30, kunde inte ligga ner, jag var så täppt i näsan och hostade och hade så mycket slem i halsen så de gick inte. Så jag är suoer trött nu och arg för att läkarna inte lyssnar..Jag sa sist jag var där att de blir värre för varje vecka och de har blitt värre sen jag var där sist. Min andning är roslig och tungt att andas emellan åt,.



Läkarvården suger i dagens samhälle diag!



Vad tror du jag väntar för kön?



jag tror tjej, min syster tror med tjej.



min mamma,systers man, och tobbe säger kille.



Tobbe sa jag älskar dig och honom i magen?! Tobbe ville ha en pojke så han har börjat kalla den lille för honom , medans jag säger hon!:)



Så nu vet jag det att han önskar sig en sån! I början sa han att de kvittade, men, men, där ser man!

tarja

Fy för sådana människor

Ida

Men herregud, såna människor det finns!

Josefine- Nybliven mamma

Din dotter var inte alls otrevlig, oförstående varför kvinnan gjorde sådär. Elakt.

jjessicab

Man börjar undra vem som är ouppfostrad och otrevlig och vem som egentligen har problem. Att ens sånna människor finns, fyfan! Säga så till ett oskyldigt barn, en vuxen människa dessutom. Ingen förtjänar att bli mobbad, och verkligen inte Carmen Ly. Men hon verkar otroligt stark och fin, bra att hon har just dig som mamma, du verkar toppen för henne! Hoppas det blir bättre! Kram

Madelen

Hur f*n kan man säga så till en liten tjej, de kan jag inte bara fatta. Hade själv inte varit så lungn som du utan gått på henne direkt, typ skrikit ut henne från mitt hus och sagt att hon ska ge fan i mina barn. Kanske inte de bästa men hade inte kunnat bärga mig.



Hon förkärnar verkligen inte att bli mobbad, hon har säkert inte gjort något för att bli mobbad, utan bara blir de, tycker jätte synd om henne.



Hoppas att hon mår bättre nu, än då.



Kram Madde

emma härnqvist/perfektion

men de där är ju helt sjukt. men kvinnan som handlade a dig - har hon bott på er gata, och var de samma kvinna som smög runt? hängde inte riktigt med. kram