17:e JUNI GÅRDAGENS

God morgon till er.
 Jag har fått sova i natt hela 8 timmar. Jag har ju ammat några gånger, men somnat om. Så jag kan säga att det har latat i sängen hela åtta timmar. Så länge man inte har barn tror jag inte att man kan vara tacksam för sömn. Som småbarns förälder är man tacksam för varje natt de små jävulerna sover. Så TACK, TACK barnen att ni sov i natt.     
I dag har vi här i Villa Villekulla 2 sällsynta varelser, sol och byggnadsarberare. Men  de har låvat regn så solen försvinner väl snart och byggnadsarbetarna brykar ju inte jobba längre än till klockan tolv dagen innan helgdag så det blir väl tomt klockan tolv på gården.
 
 I går hade jag en jobbig dag. Först fungerade inte blogg.se så det blev inga kommentarer svarade eller inlägg gjorda hela dagen. När de då fixade det till slut då hade jag inte tid för bloggen. Först trodde jag ju att det var min dator som det var fel på så jag hade svurit och tänkt o kasta den i väggen. Problem nummer två uppstod när jag skulle ta kort med min nya kamera. Nu är det ju så att jag är en dataidiot, teknikidiot och idiot allmänt så det gick väl inte så bra o tömma kameran från bilder. Jag var så nära o packa ner kameran, ta den tillbaka till butiken och slänga den på butiksbiträden och säga att jag vill ha den kameran som var för 15 årinar för mera klarar jag inte av.
 Men nu har jag fått sova och ska försöka igen. Allt ser väl bättre ut med klar huvud.
 
 Ibland tänker jag ju hur  hjärnan fungerar där inne på min man och på barnen också för den delen . Saknar de hjärnan helt ??? Går det att köpa en begagnad till de på blocket eller tradera ?? Importera en ny från Kina ??
Igår hade jag ju fruktansvärt mycket o packa . Jempa var här en stund, men jag sprang runt och försökte fixa allt så hon märkte väl att jag hade inte tid. 3 barn hemma och sen jobba samtidigt. Tro mig det blir inte många sekunder över. Blogga gör jag samtidigt jag äter så att ingen minut skulle förloras.
  När  Thomas kom hem  hade jag  tänkt att han kunde hjälpa till och klä barnen så jag kunde packa klart allt. Klockan började närma sex och sista tömningen är klockan sex. Då springer jag och packar, ammar, klär barnen... och vad tror ni han gör ?? Han går ut och börjar klippa kanterna på gräsmattan. MORR.
 När jag då hade fixa klart allt och det enda som var kvar var o klä om mig för i all virvarr hade Tessy spytt ner min klänning då frågade jag honom om han kunde ta barnen så jag kunde byta om. Då säger han att javist, men han ska bara kissa. Ok kissa måste ma ju, men inte titta o läsa tidning i tio minuter. 
 Jag fick lösa det sälv och det blev den första klänningen jag hittade som jag tog på mig.
 Då sa jag till honom att varför klippa kanterna när det är dårhus här inne och jag behövde hjälp. Då svarar han att gräset växer ju. Men måste man klippa den precis nu ??
 Men det är så typiskt honom o gömma sig när det behövs göras något. När barnen bajsar då har han blötsligt bråttom o göra något helt annat. Vi har 3 barn och han har ALDRIG BYTT ETT ENDA BAISBLÖJA. 
 En annan sak jag har funderat över är att vi kvinnor går till toaletten för att göra det som ska göras där.Men en man går till toaletten för att läsa tidning.  Ibland tror jag att han gömmer sig i toaletten med flit. När jag frågar honom om han kan hjälpa med något säger han javist , men han ska bara gå på toaletten. Efter 5 minuter tröttnar jag o vänta och gör saken färdig själv. Då kommer han ju ut snabbare också för han vet att nu behöver han inte hjälpa till. Men han sa ju att han skulle hjälpa. Men han sa inte när....
 Skulle jag inte byta barnens blöjor skulle han  fortfarande sitta i garaget och låtsas att han reparerar bilen. 

  På tal om barnen måste jag bara berätta hur Jessica såg ut igår. Jag fick ingen kort på de för nya dumma-dumma kameran vill inte fungera. Så jag ska försöka  o förklara.  Hon och duktiga storasyster hade ritat tatueringar på henne överalt och då menar jag ÖVERALT. Hon hade blommor och hjärtan, pussmunnar och fjärilar ritade överalt. Hon själv var jätte nöjd tills hon tröttnade på de och de inte gick gort när man torkade med papper. Hon skrek bara PAPIIRRR, PAPIRRR, men det hjälpte ju inte. Hon knuggade och knuggade men bort gick de inte. Vi fick bada henne och tack och låv  gick målningarna bort.
 Hur kommer de på allt ?? Tänker de bara: Men nu ska vi måla oss...
 Ibland önskar man ju att man skulle vara som barnen och bara våga göra allt tokigt och inte tänka på konskevenser.

 

BILDER FRÅN IGÅR.

Jessica är arg och vill inte komma in.



Tessy på glatt humör.

Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

haha ja juste! tror det var något "det man inte har i huvudet får man ha i benen" eller något sådant :P

Helene

Ja verkligen :)

OLESSIA

skönt att få sova ut :)

Jenny

Söta bilder..



Okej samma här, mörkt & regn, såå trist!

Håller tummarna för att solen tittar fram imorgon..

LENA

härligt :) hihi ja han är sötast :D vad skulle du vela ha för hund då? kram <3

ellom

vilket sött namn!



Ska se om jag kan förklara.. Man går gicetvis in på youtube och ett videoklipp du vill lägga till. Sen står det en text som heter "embed" kopierar den texten och går till din blogg. byter redigerare och kopierar in texten där och så kan man byta igen och där ska den finnas :)

PETRA AKA SHORTY

*sv; hihi tack tack =)!*

Camilla

Hahaha!!



Dom måste komma från en egen planet eller något!



Alla verkar lika på något sätt!



hur gick det med alla dina paket fick du iväg dom i tid?



Vilken tur att jag inte var inne igår om det var krångel då hade jag nog fått spader eller ruter!



När inget fungerar så det första är ju att det är man själv som gör problemet!



Ljus ja jag eldar oxå ljus..

Doftljus..



Men dom doftar aven när man inte eldar dom oxå så det luktar så gott här så..



Ta hand om dej kram Camilla

Josefine- Nybliven mamma

Skönt att få sova ut, denna natt blev det inte alls mycket sömn, en liten tös ville inte riktigt sova.. Inte har man tid att sova nu, ska snart ammas, bvc och så kommer det över folk...blir nog en tidig kväll om man lyckas få henne att sova med en. :)

Madelen

jo men de kan man ju förstå att det är, men du kommer ju kunna ha den senare.



Inte just nu, väntar på att en läkare ska ringa mig och säga om jag får en inopererad pump eller inte, vilket jag vill ska vara att jag få en.



Okej hoppas att ni kommer dit det är jätte kul, både för stora och små.



GLAD MIDSOMMAR PÅ ER MED

kicki

SV; haha jaa jag vet (A) men sånt är livet...

Japp japp. Jaså va roligt! Vad ska du sy i såfall?

erika

ja men visst är oh susie bra? :)

katarina

vad har du för dig? vad händer i sommar =)