25:e JUNI LÖN !!!!!!!!!!!!!!

God morgon till er. I dag är det LÖN. Man blir rik för en dag eller några sekunder i alla fall. Tills räkningarna blir betalda i alla fall. Satt uppe i går kväll och la in räkningarna. Lika roligt varje gång. Vem kom på den lysande i deen o ha räkningar ??
 Efter jag hade betalat räkningar, jobbat lite och svarat på kommentar gjorde jag mig i ordning för att lägga mig. En snabbdusch blev det. Sen blev det den vanliga ritualen o släcka lampor och låsa dörras. Och vad ser jag igenom fönstret när jag släcker lampan bredvid den . Ja, barnen har lämnat ute på gatan sina sparkbilar och dockvagnen. Då sprang jag ut i plixtfart man vet ju aldrig när någon bil kommer. De hade ju tydligen varit ute hela kvällen, men blötsligt nu skulle en långtradare komma. Hur tänker jag ?? Jag hade inte ens en tanke att  altanen var nyoljad. Men oljade fötter sprang jag  på gräsmattan och sen på asfalten och plockade saker i morgonrock klockan ett på natten. Jag ska väl vara tacksam att jag hade morgonrocken på för jag tänkte inte alls på något när jag sprang ut. Bara att rädda grejerna. Mina fötter blev ju också fina med olja, gräs och grus. Det blev tvätt igen för de.

 I dag är det soligt, varmt och förhoppningsvis händelserik dag. Jag älskar när det är liv  i huset. När man har barn tror jag att man kan aldrig ha tråkigt för de kommer på något bus hela tiden. 
 Ska åka o handla när MANNEN kommer hem. Vi pehöver titta på klinker för hallen. Byggarna skulle ha det nästa vecka sa de. Fast jag vet inte vart de ska lägga den för det finns ju ingen golv ännu. 
 Om ni har förstått då dök de aldrig upp i går och i dag har de inte kommit ännu. Får se om spökena dyker upp.
__________________________
Tycker ni att det skulle bli fint med svart och vit rutigt golv ?? Det har altid varit min dröm, men nu börjar jag tvivla på mig själv.
__________________________

 Ska lotta ut de 5 finalisterna inom kort.Det blir som med en vanlig lott. Ingen fusk eller att någon kommer fram i kön. Om nu någon inte har mytat mig. HAHAHA.
 Då är det upp till er att få så många röster som möjligt.
En röst per person. Du behöver inte ha blogg själv för att rösta.  Många tycks tro det. Allas röster är lika värda. Ingen fusk här inte. Jag låvar. 
DU LÄMNAR DIN RÖST I NÄSTA INLÄGG UNDER KOMMENTARER .  IMORGON SENAST KLOCKAN NIO FINNS DET VECKANS BLOGG UTE. SÅ DU HAR BARA EN DAG PÅ DIG O RÖSTA !!!
 De som inte blev utvalda hoppas  jag bättre lycka nästa vecka. Det verkar vara intresse för det så vi kör det nästa vecka med.
LYCKA TILL !!

___________________________