8:e juni ÅLDERSNOJJA ???

God morgon ! Vilken solig och härlig dag.
Röstade ni i går ?? Van den som ni ville ?? Tråligen inte. För det gör det ju sällan. Jag röstde inte för ja har ingen röst rätt, men Thomas röstade. Han är duktig. Han har knapt betyg från nian, men han kan allt om politik, Sveriges historia och utantill alla gamla låtar. Lite nörd varning faktist. Men i  skolan  hade han inte tid o sitta.Han hade alldeles för mycket bys för sig och  ville springa efter tjejer.Och vart tog det honom ?? 3 döttrar, en rivningskåk och en båtflykting till fru. Kan det bli värre ??
 Ja det kan det. Han fyller 45 om 3 dagar.
 Jag frågade honom i går om han hade ålders nåjja.
``Varjör undrar du det`` frågade han
`´ Ja, jag läste någonstans att den nya medelålders krisen är vid 45`` sa jag
`` Ahah, men det har inte jag ser du`` svarade han skrattande.
``Säkert ??? Vill du inte skaffa hål i örona, vara otrogen med din sekreterare, gå o köpa cigaretter och aldrig komma tillbaka ??``
``Det första har jag ingen sekreterare och det andra varför såna fråger ??`` undrade han.
`` Du har ju 3 dagar på dig o skaffa en sekreterare. Så du hinner. Och jag vill ju vara förbered förstår du väl. Jag måste ju ringa låssmed som ska byta lås, bli tjurkärring, sluta raka mig, köpa hemm massa godis etc..
``Då har du mycket o stå i`` svarade han.

Så bäst att jag börjar nu för det måste ta en evighet o få låssmed hit ut till Hällabrottet och man måste ju börja öva o bli tjurkärring.Eller är jag redan det ?? Och massa katter måste jag ju skaffa också. Si så där 12-13 stycken.

Men så länge jag planerar allt det där måste jag skaffa en present till honom. För det kan ju bli så att jag är tvungen o ha honom kvar. Jag har fortfarande inte köpt något. Han vill ju ha en ferrari, men de hade ingen röd i lagret i automobilaffär och vit vill han absolut inte ha. Då får han vara utan. Ett liv vill han också ha, men så lätt ska han inte komma undan.
 Så vad blir det kvar då?? En ungre fru ?? Ja, det har han ju redan. Och vilken vacker fru dessutom. En ännu ungre fru ?? Det törs han inte och det orkar han inte med.
 Då får det bli en ölkorv och ett par stumper. Han får nöija sig med det.

Ska nu gå och börja käna lite pengar för det med ölkorv är dyrt.

 Kram Kadri

Russin

hej hej..

vad roligt att du tittade in till mig ..:) och ännu roligare var ju att du kommenterade så jag kunde titta tillbaka..;)

vilken fin blogg du har och ur söta kids..:)



men .. kommer du från kumla?? då är vi ju "grannar", hihi..

ha en toppen dag, kram

Jag och fotbollsspelarn

Varför har du ingen rösträtt? Är du inte från sverige? :)

Anonym

Jodå, jag röstade. tidigt blev det för jag var 3:a att rösta här :-)

josefine

Jag röstade aldrig, visste inte vad jag skulle rösta på :).