KONSTIGA THORSDAGEN

Nu när lite tid har passerat, si så där 11 minuter, kan man se tillbaka till torsdagen med ett klart huvud och man har blivit klokare... NEJ, inte en schans.
 Det känns som det va fredag. Det blir så konstigt när det blir långledigt, det är som o få 2 fredagar i en o samma vecka. Fredagskänsla är ju så skön, man vet att det blir LEDIGT. Vanliga människor får alltså ledigt, men inte jag. Jag får vara barnvakt åt min man på helgerna. Tro mig han behöver en barnvakt. Så i helgerna har jag 3,5 barn. Jag räknar honom som 0,5 barn för han kan ju klä sig själv,men mycket mera blir det inte. Och ingen barnbidrag får jag för honom heller. Vart är rättvisan tagit iväg ??
  I den här låssas fredagen var vi o handlade på myrorna, iKEA och lite mat på lidl. Jag kastade sönder min kamera och Jessica fick en smäll i ansiktet med vattenkannan . Det är roligtnästan jämt.
  Fick veta att vår kär granne sa nej till bygglåvet för nybygget på 1 meter ska gömma hans utsikt. Det vad jag undrar om är  vad han skulle se annars. Det enda han ser nu är vår tvärttstuge dörr. Om vi skulle ha ett fönster där skulle jag väl förstå om han tycker om o kika in ibland.. Det finns ju människor som... Men det är ju bara en dörr.En vanlig vit dörr. Helt obegripligt. Nybygget gömmer inte mera än om vår bil skulle stå där. Och bil har man rätt o ställa där.  Ibland undrar man ju om fålk inte har något bättre o göra. Får se vad kommunen säger. De verkar tycka att det är  löija och kan ändå godkänna bygglåvet så jag håller tummarna.
 Men den som säger till mig nästa gång att det är demokrati i Sverige..... Inte får man göra på sin egen tomt vad man vill inte.

  Har förresten kommit på idag att jag vill ha simfötter. Jag dyker inte, simmar inte, men simfötter vill jag ha. Helst rosa. Finns det rosa simfötter ??? Riktigt rosa alltså, så där 80 tals rosa.
 Jag kanske skulle gå runt på gården och hälsa på grannen med simfötter på. Då flyttar de kanske för att spara sin mentala hälsa. Men då har jag ju fått 2 saker samtidigt, simfötter och blivit av med grannen.
Har någon såna rosa över kan ni skicka de till mig. Adressen hittar du på HITTA.SE under DÅTHUS.
 
 

 Neh, nu går jag och letar upp min man. Han gömmer sig någonstans. Jag tror han är rädd för mig i dag för han har varit för stor i munnen för sitt eget bästa.

 Hej då och god natt får se om vi ``ses``imorgon eller om jag har fått flytta.
Kram Kadri
Amanda

aa vet :)

Emma

Det är bara bra att ni är hemma kära. Man ska tycka om sitt hem. Jag kommer nog först tycka om att avara hemma när jag har hus, hund och många barn så man kan vara i sin trädgård och hitta på saker.. Just nu bor vi i lägenhet och där vi bor är jättemånga utlänningar och de "tar över gården" . Så jag brukar alltid åka hem till mamma för på den gården trivs jag, man känner nästan alla och det känns mer "hemma" för mig eftersom ja bodde där sen ja va 9 år till 19 år:) Jag längtar tills vi kan flytta till en marklägeneht eller hus, de är nog min dröm:)



Midsommar hade vi tänkt fira på stranden med några kompisar, så jag hoppas vi får fint väder:)



Mitt barn hjärta pumpade jätte snabbt, men barnmorskan sa iaf att de lät JÄTTE bra:) Så de känns bra ju. Vi får ju se om jag har rätt om det är pojk eller flicka som ligger inuti mig. Om det är en pojke så stämmer ju inte de med att höga hjärtljud har tjeje och pojkar lågt.



Har ni sol idag? Här är de ganska molning och inte sol syns.