LÄKARBESÖK

Vi hade läkartid till Tessy klockan fyra i dag. Så klart hade Jessica somnat så vi fick väcka henne. Så där glad blev hon..



Väl framme i vårdcentralen var läkaren försenad som vanligt. Att de aldrig kan hålla tider.

Tessy fick visa att hon kan ta en trä ring från ena handen till andra. Ja, det vägrade ju hon så klart. Läkaren bara mutrade o mutrade något för sig själv. Tydligen är den lilla röda trä biten jätte viktig. Kan barnet inte ta den från ena handen till andra är hon tydligen efterbliven. Vad snabba de är o slå på stämpel på de små. Då fick vi sitta där en kvart innan hon flyttae den lilla ringen från höger hand till vänster. Vilken lättnad för Tessy hon måste ha tröttnat på tanten som mutrade hela tiden TA DEN NU, TA DEN NU DUKTIG FLICKA.. Inte är hon någon hund inte tänkte jag. 
 Efter att hon hade visat sina kunskaper om ringbyte fick hon  tuberkulos spruta. Sprutan är gratis för oss invandrare med farlig tuberkulos i landet... Jag har aldrig hört att någon har haft det i min släkt och det var senast tre år sedan jag var i mitt hemland, men tuberkulosen flyger väl med flygpost och smittar oss. AJAPAJA. Tessy var duktig och inte ett pip kom ur hennes mun när den torra läkaren stoppade nålen i hennes arm. Inte sa hon nu inte att hon var duktig.
 Nu är vi räddad från de den här gången och behöver inte komma tillbaka innan augusti. För i juli ska de ha semester och då blir ju inte barnen sjuka och växer inte har jag fått  o lära mig. Konstig luft är det i Sverige när barnens utvekling stannar av  i juli. 
 Efter läkarbesöket hoppade jag snabt in i Lidl för att handla snabt. Ja det tog ju ett tag för jag letade efter Cola-light si så där 10 minuter . Till slut gav jag upp och gick till kassan för att betala mina andra varor. Men när jag började blocka upp varorna på bandet såg jag att jag hade  colan i korgen. Hur hamnade de där ?Tydligen är det jag som är efterbliven inte Tessy.

 Köpte i Lidl ett paket såppbubblor till barnen. Jessica ville bara dricka upp bubbelvattnet och slicka på pinnen man ska blåsa på. Det tog ett bra tag innan hon förstog hur hon skulle blåsa. Och när hon då hade lärt sig knepet tappade hon flaskan och all bubbelvatten hamnade på altan. Så kan det gå... 



Kvällen har gått åt målning, matlagning och barnen. Nu ska jag måla vidare, blogga , jobba och söva mina små busungar.

Glöm inte o anmäla er i morgon till veckans blogg.

 Kram Kadri

ammizz

söööta bilder!



rösta gärna på mig i tävlingen i mitt senaste inlägg :)

Jag och fotbollsspelarn

Tack :)

CHRJ

sv: TACK, vad snäll du är! :)

Madelen

Jaså, vad kommer du ifrån då??

Inte alltid lätt att förstå vad man ska göra med dom olika sakerna man får.

J A G D E S I G N A R D I N B L O G G

söt unge..hihi åhtack för din kommentar

Ida

så enormt söt!! =)

Josefine- nybliven mamma

så typiskt när dom väl ska visa vad dom kan så gör dom det inte hehe. skönt att hon visade doktorn att hon minsann kunde flytta leksaken mellan händerna.