LITEN TJATIG PROMENAD

Efter lunchen passade vi på o ta en liten promenad.

Tessy var så himla glad och det var soligt för en gångs skull.



Jessica ville absolut inte gå själv. Bestämd liten dam.
Så jag fick bära henne nästan hela vägen.
Hennes kanin fick ju så klart följa med. Jag har tvättat den igen, men den vita delen har varit grått nu länge. Märkte också att kaninen börjar bli skallig. Stackaren.


Man kan ju försöka ta runt pappa, men är man en nalle björn så är man...



Vi gick förbi Carmen Lys gamla dagis för att se hur gården såg ut. De hade fått lite nya leksaker, men det mesta var samma. Oftast ser dagisgårarna så slitna ut. Jag vet inte varför. De fick till exempel en ny trä båt 2 år sedan. Den ser helt slut ut. Är det att de inte tar hand om saker eller är det att barnen sliter så mycket på de ??



Jessica tyckte inte att det var roligt o gunga.



Efter en halvtimme börkjade det mörkna och det kändes som det börjar regna. Så vi skyndade oss hem.

Carmen ly tjatade hela vägen hem om allt och inget. Varför kommer inte barnmunnar med ett lås ?? I bland undrar jag om de pratar bara för pratandets skull eller om de har bara så mycket o säga ?? Ibland säger de så konstiga saker också. Till ex. Vi måste köpa knäckebröd för annars blir våra tänder för långa. 
                           Varför heter inte pizzerian här i Hällabrottet Ali Baba ??
                           Mitt hår är inte lika långt som ditt. Varför ?? Blir mitt hår kortare imorgon ??
                          Här bor en kille som jag såg i en affär, men jag vet inte vad han heter fast han bor här vet jag....
 
    ... och där nånstans slutar man o lyssna tills man hör att någon höjer rösten och repeterar MAMMA, M A M M A... Då vet man att nu är det något jätte viktigt hon måste säga igen. Man vet att det är redan kört när hon kallar mig MAMMA för vanligtvis säger hon KADRI.

På vägen hem somnade Tessy i vagnen. 
Vad söt man kan vara då...
Varför håller hon i ena fingret ??Hon gör det ofta när hon sover. Är hon rädd att det ska ramla ner ??


                       


Vi var knapt hemma 5 minuter när det började regna.


         Trevlig sommar !!!

      Kram   Kadri

ida

ja, det har du rätt i.

sanna

svar: ja det är ju olika ;)