SÅ HIMLA RÄDD BLEV JAG

Sitter här o jobbar och blötsligt hör jag konstiga ljud från altanen. Altandörren är öppen för att det ska bli lite kallare inomhus. Snåljoppen jag vill inte ta på luftkonditioneringen.
 Gång på gång hör jag samma donkande ljud. Jag tar med mig stekpannan och går  ut till altanen. Livrädd men  nyfiken och förväntansfull ser jag mig ront. Tänk om det är en tjuv och jag slår ner honom. Då är jag en hjälte. Tänk o bli en hjälte. Vem vill inte  det.
  Då står jag där i altan och hör inget, ser inget. Börjar lungt gå in i huset igen och blötsligt hör jag PLONK. Livrädd springer jag in i huset och tappan stekpannan på vägen . Vilket väsen det blev och jag lyssnar om barnen inte vaknade.
 Men jag är ju så nyfiken så jag stoppar in näsan in i altanen igen och följer ljudet och vart kommer den ? Den kommer från matbordet. Vad är det som var så skrämande ? En unklig tomflaska som gav ljud från sig.
 Ja, vilken hjälte jag är...

EmmaEriica

hahaha omg! va gullig du är!

värsta söt ju!

"Livrädd springer jag in i huset och tappan stekpannan på vägen "

aaaww så gulligt! ^^

ammizz

sv: tack så jättemycket :)

Sara

Hehe jag tyckte du va en hjälte=)

Josefine- Nybliven mamma

haha men flaskan kunde ju ha varit farlig :)