vi byggde sängen

Jag och Thomas försökte o bygga Jessicas nya säng i dag. Jag har svärt, Thomas har svärt, jag har kastat saker på golvet, Thomas har svärt ännu mera... Värre än IKEA måste jag säga. Först tog det en evighet och städa undan allting för nya sängen är 2 meter lång och den gamla var ca 1.20. Sen fick vi packa upp allt och upptäkte att det var 4 sido delar(2m och 1.40 långa). Har aldrig sett sånt. Men nu hade vi ju redan köpt stora madrassen så det blev de stora delarna i alla fall. Sen tog det 15 minuter o leta efter skruvarna. Till slut hittade jag de tejpade mellan 2 kartongbitar. Helt obegriplig ställe. Till slut fick vi ju i hop sängen. Nattuksbordet är dock fortfarande kvar i kartong.

Vad tycker ni ?? Blev det fint ?? Ser ni hur tapeten slutar mitt i väggen. Där skulle vi ha ett litet fönster som Jessica skulle kunna titta ut till mig , men byggarna de  latmaskarna har inte gjort sitt jobb. Fönstret står redan o väntar i 5 månader.



Nu är det bara o fixa resten av rummet. IGEN.

Vi var knapt färdiga med säng bygget när Jempa dök upp med sin dotter. Barnen lekte och vi fixade lite i köket. Pratade om inreda.com som gått i konkurs(synd de hade så mycket fint) och andra inredningsbutiker. Thomas suckade om vår tjejsnack och undrade om vi kunde prata om något annat än inredning och kläder.
 Efter pizza och milkshake åkte de hem vid tio tiden.

Nu känner jag mig helt slut. Vill bara lägga mig och sova, men jag har lite jobb o göra. Så sängen får vänta en stund till.

Får se om Jessica kan somna i sin nya säng.

Hoppas att ni har haft en fin nationaldag trots regn. 
   Kram Kadri

MAXINE

sv: det är jättebra med mig !

Själv då ? :]