Dagens fråga: Hur hinner du med allt som ska göras ??

Jag känner att det är alltid brist om tid. Tiden räcker helt enkelt inte till.  Man vaknar på morgonen och tänker att det är långt kvar tills det är kväll, men blötsligt är klockan tolv och dags o lägga sig.
 Har valt bort tv tittandet. Det är bara några få serier jag följer max 6 timmar i veckan om inte ens det. För att det är alltis något annat jag gör samtidigt.
 Det är mest barnen, jobb o hus. Det är så mycket man vill göra o hinna med, men vart får man tiden ifrån ?? Det verkar som alla andra har tid o ha massa hobbis, träna o åka på semester. Hur får ni vardagen o gå ihop ??

 MIN VARDAG: 05.00-06.00 Tessy vaknar och jag ammar
                              06.00  Jessica vaknar om hon inte är redan i vår säng efter mardrömmar.  Det går i våger. Ibland har hon nattskräck oftare än andra dagar.
                              07.00 Om jag har haft tur har jag somnat om. Thomas ringer o väcker mig i säkerhets skull. Dags o väcka Carmen Ly
                              07.30  Fruckost o Carmen Ly går till skolan.
                              08.00  Jessica äter fruckost.
                                          Ammar Tesssy. Hon har ett stort syg behov och tar inte napp så det blir ammande nästan hela dagen. Jag går rund o bär henne o ammar samtidigt.
                               9.00-12.00  Jobb och tar hand om barnen. Beroende på vädret om vi är inne eller ute. Samtidigt ska disken fixas och tvättmaskin ska i gång.
                              12.30-13.00  Lagar lunch vi äter
                               13.30  Carmen Ly kommer hem. Det ska pratas hur dagen har varit och i bland blir det fika.
                               14.00-17.00  Job, barnen, åka o posta varor, plocka leksaker, handla , Carmen Lys aktivitet etc..
                                17.30-19.00  Laga mat , äta , plocka lite till etc..
                                20.00 Bokläsning eller läxor med Carmen Ly, bad, fika etc.. allt beroende på vädret och om Thomas är hemma.
                                21.00  Carmen Ly lägger sig. Vi tittar på tv om det är Grays eller Hemmafruar.
                                ca 21.30 Jessica lägger sig om jag har tur.
                                22.00 Thomas o Jag dricker kaffe och pratar sen jobbar jag
                               23.00-24.00   Vi lägger oss. Peroende på vilen dag vi har haft. Jag ganske läser någon bok 10-15 minuter innan för att koppla av.
 
   Sen kan ju allt vändas upp o ner när  vi får besök eller Thomas är hemma eller Barnen är busiga.
  Så tar ju bloggande också lite tid. Ska ganske välja bort det ??
             

                             
mammagladh

Ja, vad säger man? Barn kräver mycket tid.



http://mammagladh.blogg.se

Josefine

Det som tar all min tid är datorn, blogga, läsa andras bloggar. Tv gav jag upp för längsedan :P så vi får väl se om datan hinns med när bebis kommit.

Lotta

Försöker så gott det går iallafall. Men ibland önskar man att ett dygn hade mer timmar.