Dagens fråga: Lånar ni eller sparar ni ???

Jag är ju så lycklig att vi har fått lånet o kan bygga om. Jag får äntligen mitt kontor och har min egen plats o jobba.
Det med att låna är ju inte alltid lätt. Ska man låna för att bygga eller köpa något ?? Eller ska man spara och sen bygga ??
Jag tycker att det är ok att låna om man kan betala tillbaka. Nu vet man ju aldrig vad som kan hända, men så kan man ju inte leva. Man förytsätter ju att man inte blir arbetslös, sjuk etc... Om vi nu skulle ha börjat spara skulle jag ganske få mitt kontor om 10 år. Och så kan jag inte leva 10 år till o ha kartonger överalt o jobba bland leksaker.
 Vad tycker ni ?? Är det Ok att låna eller inte ??
Veronica

vi har lån på huset och kommer ansöka om lån för att renovera... så lån till stora projekt tycker jag är ok, men ska man ha nåt billigare (typ en ny cykel eller vad det kan vara) tycker jag det är bättre att spara ;D

Josefine

Jag är mycket för att spara, men är det större projekt är lån lite enklare. För det tar ju endå sin tid att spara ihop dom pengarna. :)

Johanna, gravid i vecka 36

Tackar så mycket! :)

Kattis

Åh, vad kul med lånet och eget kontor. GRATTIS

Hoppas du har en bra dag!

KRAM

anna

Låna för att bygga om OCH köpa tycker jag, man får ju förutsätta att man inte lånar mer än man har råd att betala tillbaka. Skulle man inte låna skulle det ju bli som på 1800-talet, bar de aldra rikaste skulle haft det drägligt.

Elin (Edvinsmamma)

Jag tycker absolut att det är ok att låna om man har fast ekonomi. Hur ska man annars kunna köpa/bygga hus och ha den möjlighet att bo som man vill?



Och hellst nu när räntan är låg och det är väldigt förmånligt att låna :)



Kram