DEN DÄR TIDNINGSINSÄNDAREN

OK. Ni får läsa den precis som jag har skickat in den. Reportern kommer nästa tisdag så vi får se vilken artikkel det blir o så.Om hon nu dyker upp. Det är inte alltid vi lever i en demokrati här. Eftersom jag vet att en viss gubbe och en viss lärare läser min blogg då har de ju många dagar på sig o hitta på massor av bortförklaringar och massor av lossas åtgärder som aldrig kommer o ske. Titta vad snäll jag är o varnar de i förväg. ...

Det var en mamma som skrev i tidningen några dagar sedan om sina två barn och hur de har blivit utsatta och rektorn förklarade bort att det är bara o ringa fast mamman hade ringt o ringt och att de har jätte bra skola med mentorsgrupper och kramstunder...
De som har läst min blogg länge vet hur vi har kämpat för Carmen Lys skolgång så jag skickade en insändare till tidningen.
SÅ HÄR VAR INSÄNDAREN:


Läste idag en insändare i tidningenen 2 barnsmamma berättar hur hennes 2 barn blir mobbade i Kumlaby skolan. Jag känner verkligen för henne. Jag blir så arg och samtidigt otroligt ledsen. Jag kan ju inte säga att jag blev precis förvånad när jag läste svaret från rektorn.Hon är långt i från ensam. Kumla kommun har en av de sämsta skolorna i landet som jag läste ett par veckor sedan i NA. Jag har haft en bonussån som har gått i Tallängens, Kumlaby och skogstorp skolan ett regel gäller alla de skolorna. Barnen blir mobbade och både lärarna och rektorerna är oträffbara. Och vad gäller att lämna en medelande då kan man lämna tusentals av de utan att bli uppringd.Min 8 åriga dotter har varit mobbad i en längre tid nu. Förra året blev hon misshandlad och fick både slag i huvudet och på övriga kroppen. Hon hade blåmärken på båda bena.Hon har blivit kallad bög.Ja, en tjej som har blivit kallad för bög.Hon har även blivit kallad lesbisk, retad för sin utlänsk ursprung och klädval.Vi pratar om åtta åriga barn.Det har varit jag och mannen som har fått söka kontakt med skolan,kommunledningen etc.Vi väntar fortfarande på stödteamet som även kallas för fantomen bland föräldrarna. Alla har hört talas av de, men ingen har sett de.Vår dotter försöker o vara stark, men hur länge ska hon orka? Hennes skolgång har bara börjat. Jag är trött på kommunens bortförklaringar. Titta på er själv i spegel. Kanske dags o göra något?Jag är trött på eran politiska krig som vi o våra barn får betala för.Ni säger att ni jobbar hårt.Men vart är resultatet? Den senaste året har skolan blivit ännu sämre. Har ni jobbat hårt för det? Ni vill att folk ska flytta hit. Men vart ska barnen gå i skolan? När barnen är i skolan är de erat ansvar och det är ett STORT ansvar som ni verkar inte klara av. SKÄRPNING !!!
Ellis

Åh vad hemskt!!

Jag tycker faktiskt att din dotter bör byta skola, framför allt om det är så dåligt där. Man skall VERKLIGEN inte låta barnen lida sådär. Att lärare och rektorer inte tar sig i kragen och rätta problemet UTAN ISTÄLLET välja att blunda är HELT FEL. Undra hur rektorn hade känt om DENNE blev mobbad på sitt jobb, hur kul är det på en skala?

cassandra

haha tack så jätte mycket:)

Gun

Fy vad hemskt att hon har det så i skolan! Jättebra att du står upp för din dotter. De verkar förtjäna en rejäl utskällning på den där skolan!

Bra insändare.

Janne

Bra insändare! Hoppas bara att rätt personer läser den så dom verkligen börjar fundera på vad sjutton dom sysslar med. Stå på er både för era barn och för alla andra framtida barn.



Bra att tidningen skickar en reporter så det kanske blir lite skriverier om saken och dom styrande får tillfälle att förklara sig inför allmänheten.

http://gaabriiellaas.blogg.se

ja det tycker jag med :)

nathalie

jag var faktiskt snäll idag o väckte honom snällt =)

Em

Bra! Stå på! Om man inte säger något så blir tyvärr inget gjort! Jag läste i en blogg någonstans igår att "de som inget säger samtycker". Ett mycket bra inlägg!

emma

sv; hehe jo vem gör inte det?:D

Förvirrade Morsan

sv; ja, det är ju det som är dumt! man har ju aldrig råd att köpa nåt av det fina man hittar. Ja, råna en bank kanske vi skulle ta och göra. ;D

Ellis

Men vad hemskt!! :O vart bor ni?

till Janne

sv. Tack så jätte mycket. Hoppas det med. Jag är så trött på våran kommun. Känns som de gör inget annat än fikar o köper in dyr konst.

thakock

Bra skrivit! Bara ge dom!

Anonym

Anonym

Måste allt vara skolans fel? jag tycker faktiskt att vi som föräldrar har största ansvaret för våra barn. jag har själv barn i de nämnda skolorna och mycket bra erfarenhet av dessa skolor och dess underbara personal.hur kan man som förälder nedvärdera skolan och dess personal utan att se allt possitivt som de faktisk ger våra barn?

jag har god kontakt med skolans härliga personal och vet att de alltid ställer upp för våra barn.

dessutom har jag för ett par år sedan haft kontakt med kommunens stödteam och fått hjälp.

tycker det är väldigt magstarkt att på detta viset kritisera både skola och personal. kanske dags att du själv tittar i spegeln?

Barnen tar efter föräldrarna och faktum är...

behandla andra som du själv vill bli behandlad!

" en annan av skolans föräldrar"



Emma

det var bra skrivet, men hoppas nu att det blir ändring..TYcker så synd om din dotter och de andra barnen på skolan som blir mobbade..



Har hon utländsk bakgrund? Visste jag inte...Angående hennes klädstil är de väl inget fel på? Tycker hon är jätte söt din dotter!

KÄMPA på!

kramar