ETT GÄVLA GNÄLL...

Jag har skrivit om det tidigare, men nu gnälls det igen och nu har Carmen Ly fått alla sina priser så jag tänkte o visa till er att det är inte alls så dåligt betalt. Ja vad pratar jag om kan snällt folk undra nu ? Ja det är dessa eviga jultidningar som det gnälls om.
 I år fick Carmen Ly 3 olika tidningar från tre olika förlag. Hon gick runt i två dagar ca 2 timmar varje gång. Så sammanlagt ca 4 timmar. Så klart fick jag o mannen också köpa. Jag hittade en bok om Sverige som jag har velat o köpa. Boken kostade 299 kr(den kostar 499 på bokia !!)och mannen köpte en vägatlas. Sveriges bästa bilchaufför hittar inte?  Totalt sålde hon för ca 1300 kr.
 Då fick hon ihop från alla 3 förlag(vet inte vad från vilken så jag sammanställer)
1. en dvd film high school musical 3. Hon har velat o ha denna film länge nu.
2. en smink set med 10 delar. Stora tjejen vill sminka sig.
3. en mp3 spelare DENVER. Så klart rosa
4. en dataspel
5. 1,2 kg goodis som jag har mumsat i mig hahaha
6. pengar ca 250 kr
7. En presentkort till cdon.com för 250 kr

så vad kunde allt det vara värt 250 i kontanter +ca 850 kr i presenter =1100 kr
obs då hade hon sålt bara för 1300 kr
Hur det går ihop för dessa förlag fattar jag inte?

Jag tycker att för en 8 åring är det väl jätte mycket saker.  Carmen Ly är jätte nöjd och jag har absolut ingenting o klaga över.
Vill man inte att sina barn ska sälja dessa tidningar är väl o bara säga nej. För det är ju vi föräldrar som bestämmer. Man köper ju inte allt som finna i leksaksaffären bara för att de sakerna finns där ?



ps.
för en gångs skull håller jag med min fru.
MANNEN
Gun

Det jag kan tveka inför är att låta barnen gå runt själva och knacka dörr hos okända. Vem vet vilka dårar som finns bakom dörren...Men har man koll på det så tycker jag det är helt okej.

thakock

hmm, vad mkt grejor! Men det är nog bara för att barnen ska sälja n'sta år med. =)