FIXA EGNA LJUS

Jag och Carmen Ly har gjort egna ljus en vecka nu.Vi är lite långsamma så det tog lite tid.

GÖR SÅ HÄR: 1. Ta  mjölk, juice eller joghurtförpackningar o skär de till hälften. Även plast eller pappersmuggar går bra. Du kan också göra de direkt i en ljuslyckta.

2. Du behöver ljusmassa eller gammal stearin som är kvar från gamla ljus. Smält ljusmassan.

3. Du behöver också ljusvekar. Kan köpa på pandurohobby eller annan hobbybutik.

4. För att få ljuset flerfärgad smälter du olika färger stearin o skäller de på varandra, lager per lager.

5. När ljusen har kallnat river du av förpackningen och dekorerar de om du vill.

Det finns massor av olika tillbehör o köpa i hobbybutiker. Man kan göra doftljus, man kan dekorera de med färg eller bilder.
 
(hoppas ni förstog förklaringen)




OCH SÅ BLEV DE.....





Erica

Va fina dom blev! =) Kul att göra hemmagjorda ljus mycket smart idé! =)

simone

sv: Haha jaa, inte speciellt snygga de alltså ^^

Ellis

Åh vad kul o göra egna ljus!



sv: haha näää idag gick jag ut, orkade inte mer :D känner mig bättre,illamåendet är borta :D

thakock

Vad fina dom e! =D



Föresten vill du ha din vinst?

emelie

va fina:D

sv: hehe ja visst är den söt. Ser ut som en större variant av en bebismössa :D

Jessica

Riktigt fina! :)

Hur gör man?

Sofie

Jag som älskar ljus! Vilket bra tips! Tack, det här ska jag prova på till helgen :D

Förvirrade Morsan

fint :D egna ljus kanske man skulle göra!

Jessica

Ska prova göra detta någongång. Perfekt till julklapp tycker jag! :D

attis

Visst är det skoj att göra egna ljus. Det brukade jag göra förrut. Tror jag måste göra några. Här har jag haft datorallergi ett tag. Blev så less efter allt strul med datorn. Det var skönt att koppla från några dar. Hoppas allt är bra. Ha det bäst.

Kramen