I INGENMANSLAND

Jag har nu bloggat i ca 7 månader. Det har varit både roligt och tråkigt. Roligt att man får skriva om allt och inget. Roligt att man får dela med sig bilder av mina söta barn och mina loppisfynder. För både barn o loppis är ju min kärlek i livet. Även min ``största barn`` har fått vara med på bild i sin halloweendräkt. Att jag lyckades o få  den på honom är väl ett under.
 Det har varit en del tråkit som när läsare lämnar elaka kommentarer och folk som ser ner på mig för att jag lägger  ut bilder på mina  barn. För det ska vist vara något fult o oansvarit. Men jag tänker o vara ful o oansvarig o lägga massor med bilder på mina barn i den här veckan för jag ska tömma min gamla dator.
 I början, alldeles  början var allt annorlunda. Jag minns inte hur det kom sig att jag började blogga just på blogg.se, men det bara blev så. Jag började läsa några mammabloggar och tyckte att det verkade ju spännande o blogga. Jag fick kanska snabt en hel del mammor som läsare. Var även etta i en föräldrablogg(nu finns dock inte denna längre och är ersatt med en annan liknande blogg).
Men när jag inte orkade längre o skriva om hur mitt barn bajsade, skrattade, vad vi åt för middag och hur fint det är med märkeskläder då försvann dessa läsare. Jag är ju bara inte mamma. Jag är ju så mycket mer. Jag är ju en dotter, en fru.. jag har ju en busig sida som man tydligen inte fick ha. Man fick inte vara rolig. Man fick inte skriva att man köpte inte ekologiskt mjölk eller att man inte köpte kläder från PO:P.
 Den stora vändpunkten kom när jag inte höll med en annan mammabloggare att alla unga mammor är dumma i huvudet. Jag tyckte även inte om hennes fördomsfulla åsikter om folk som mig. Ja det tog inte mer än 2 veckor när 90 % av mina läsare var borta. Alla dessa lattemammor försvann. Förut svarade de på mina kommentarer, men det gör de inte längre och jag kan tyvär inte säga att jag är ledsen över det för istället har jag fått massor av roliga läsare och jag kan gå tillbaka även i deras bloggar, läsa o kommentera. Jag får vara mig själv. 
 Jag har ingen mammablogg, ingen modeblogg, ingen matblogg ..jag tillhör ingenstans.

Jag och min man ska tydligen vara annorlunda har vi fått höra. Men annorlunda kan väl vara bra trots de. Eller ?
Jag har ofta fått höra att `´vi är härliga trots allt``. Trots vad då ? undrar jag ju så klart.
`´Men din man älskar ju dig trots allt`` får jag också höra. Men vad då trodde de något annat ? Vi skulle väl inte bo ihop om vi inte älskade varandra.

 Vi frågade några dagar sedan om några bekanta o vänner varför just de tror att folk inte tycker om oss.

1. Vi har 2 barn tätt.- Det här förstår jag inte alls. Vad är fel med det ?
2. Jag är köpt hora som är nu fånge o tvingas o vara hemmafru. -Om de bara visste vem är fånge i vårat hus...
3. Vi har åldersskilnad. -OK stämmer. Men vad då ? Får bara kändisarna bli kära i äldre män/kvinnor ?
4. Vi är inte märkesfixerade. -Men vad synd. Tror de att alla dessa märkesaffärer går i konkurs nu då ?
5. Vi säger vad vi tycker o tänker.- Jag hatar falska människor. Bättre med en riktig vän än tusen falska. Borde jag vara ledsen att jag inte har massa bekanta som skvalrar bakon ryggen. När min man blev sjuk några år sedan såg vi vem som var vän och vem som inte var det.
6. Folk förstår inte våran humor. -Kan väl hända. Men får man inte ha humor då ? Är man korkad då bara för att man har det roligt ? Eller är de kanske avundsjuka att de inte har det så ?
7. Jag kommer från Estland.- Sant igen, men jag är väl inte sämre människa för det. Och inte lever jag på socialbidrag eller någon annan bidrag så att de skulle bekumra att de ``riktiga svenskar`` måste betala för mig. Och jag tror att jag förstår svenska . Ja nästan i alla fall. Jag låvar att jag förstår när ni säger Hej så ni behöver inte bekymra er för det. 

 Det är några av saker våra bekanta o vänner tror varför folk inte förstår oss. Vet inte om det stämmer eller ej. 
Jag älskar mina barn, min man, mitt hus, mitt hemland, loppisar och jag köper inte ekologiskt mjölk. Jag dricker inte ens mjölk och jag trivs i min lilla Kadriland, min lilla blogg och mina få vänner.

Och jag ska  göra som Ellis säger o pryda bloggen med mera Kadri.


Malin

Fortsätt skriv!!!!! Gillar era små dialoger, jag tillhör heller ingen direkt kategori, jag bara skriver när jag känner för det om vad jag känner för...

Ålderskillnad..so what, vi har 9 år mellan oss...

Keep on ,,,

Jennie

Idioter säger jag om dem som inte gillar er då. Dem e väl tråkiga, kärlekslösa och korkade människor helt enkelt! Fin bild på dig btw :)

© ANNAPANNA » Foto, Design & Tävlingar! ♥

- Vinn en tidningsprenumeration värde 450kr i min blogg! Eller varför inte ett presentkort på 500kr hos YVES ROCHER?

- Var med och anmäl dig direkt, lätt att vinna :]



- Designar även bloggdesigner.



Hör av dig :] ♥

http://akolan90.blogg.se

thakock

Jag älskar att läsa din blogg. Älskar att återkomma varje dag och se vad ni har hittat på för något och vilka åsikter du och din familj har! =D

Emmelist

ja jag ska nog köpa skorna tror jag :D blev kär!



har du haft en bra torsdag so far?

Ellis

Det är din blogg - dina ord!!

Du är inte mindre värd för att du har egna åsikter

- EN SKÖNARE HUMOR ÄN DE ANDRA TORRBOLLARNA

- Att du kommer från ett annat land

- Att du inte köper märkes kläder.



Du är undarbar så som du är, den Kadri jag fått se och läsa om gillar jag väldigt mycket och tycker itne du skall ändra dig för fem öre för att "Passa in" du har ditt unika sätt o vara och DET ÄR DEN du skall ha!



Vad gullig du är som pryder bloggen med mer Kadri - I like!! :D

Anonym

Jag tycker om dig precis som du är annars vore inte du du ju. Och Tomas är som han är men det är ju han.Kram Veronica

till veronica

sv. Ja han är som han är. hahaha. Kunde du komma i morgon ?

Camilla

sv: tack så hemskt mycket du! :)

Anonym

Ja jag kan komma i morgon.Veronica

Förvirrade Morsan

bra skrivet. orka skriva massa skit bara för att det är det som andra vill läsa. man bloggar väl mest för sin egen skull? jag tycker din blogg bara blivit bättre, så fortsätt så=)

paulina♥

din blogg är jättefin!

Anonym

Jag kommer till Kadriland i morgon hihi.Måste jag ta passet med mig?Veronica

till veronica

sv. hahaha så klar du måste, men inte svenska passet..

andreakarolina

Du är min favorit blogg. Varje morgon måste jag få en Kadri dos när jag äter frukost och varje kväll behöver jag en till. Just för att du inte är som alla andra, utan har humor och självinsikt och kärlek. TACK för att du visar ditt liv på riktigt och låter oss följa dina barns utveckling och bus (jessica) :)

Kram AndreaKarolina

Anki

Jag har hittat tradera köpt två skinnväskor, tre plånböcker till mej själv, kanske lite mera men kommer inte ihåg eller vill inte komma ihåg!

Alltundet tre hundra, jättefina, en del är inte ens användna, precis som nya



Kram

Jessica

Man blir glad och klok av att läsa din blogg. Du har så rätt i allt du säger! :)



De folk som bara ska stampa ner en för att man har roligt, är sig själv och inte bara bryr sig om märkeskläder ska man försöka skita i. Det finns säkert någon annan som lägger energi på dem ändå.



Din blogg är bäst och jag älskar att titta in här varje gång jag sitter vid datan! :)



Fortsätt var dig själv! :)