IMORGON KOMMER FÖRSTA `` PÄKAPIKK``

Vi firar en estniskt tradition i våran familj. Varje morgon kommer en liten ``päkapikk``o lämnar present i toffeln som ligger på fönsterbrädan. Första presenten kommer 1 december och sista den 24 december.`
``PÄKAPIKK`` är en tomtehjälpare som tomtenisse tror jag. Fast den är pytte pytte liten så att den kommer in mellan fönstrerna o lämnar presenterna. Mannen har döpt om de till älvar.
 Jag har i dag gjort färdigt alla älv presenter så nu är det bara o lägga de i tofflorna som ligger på fönsterbrädan o väntar.



CARMEN LYS



JESSICAS



OCH MANNENS




ps
Fattar ni hur hon orkar
mannen
Angelica mamma till Noah

Åh, vad roligt att du tycker det! :)

Känns lite bättre med allting nu, så det känns lite roligare att blogga nu :)

Isabel

Så mysig tradition :) Vilken ork du har!

Men saknas det inte till någon för ni har väl tre flickor?

Anonym

Häärligt :) imorgon ere första december. wie

K

Men åh vad roligt!!!! Får inte du några då?!?! =(



Jag vet, hatar regnet!!! (lr älskar regn vår/höst men inte nu, nu vill jag ha snö!)

MrsEmma

Ja visst är dom! =) Jag vet lycka och sedan är det bara marsch iväg på bio och se den 3e :D

Anki

Gomorron trelivg PÄKAPIKK



Kram

Malin

Sv: Ja, och mer snö har det kommit inatt, riktigt härligt! :D

thakock

Vad fräckt! =D



Får inte du några?

Josefine- mamma till Olivia

svar: Ja verkligen, redan 11 månader, stora tjejen! :)



Roligt med paket varje morgon, vi har en fin kalender på väggen som vi hänger en liten godisbit i för varje dag. Onyttigt. När jag var liten fick vi alla barn ett litet paket, det var jättekul att få något litet varje dag framtills jul. Ska kanske införa det för Olivia när hon blivit lite äldre :) Hoppas du får en trevlig dag kram

Emma

Så då byter ni inte julklappar på julafton? skoj ändå att få så många klappar:) Ger mannen dig klappar eller?

Var är man ifrån om man firar etnisk jul?

kram

Malin

Vilken bortskämd man du har :P