LÖRDAGMORGON I VILLA VILLEKULLA

I dag är det lördag och våran Halloween fest. Just nu sitter jag o försöker o komma på sätt o få MANNEN o ta på kostymen jag har köpt till honom. Tror ni jag kommer o lyckas? Innan festen måste jag hinna städa, handla glass o gå på loppis. tro mig mina lördagsloppisar missar jag inte ens på dödsbädden. Jag har tajmat alla mina förlossningar på söndagar eller helgdagar bara för att inte missa min loppisrunda.
 Hur ser en morgon ut i vårat hus kan man ju undra ? Ja det ser ut som i alla familjer och vi har diskutioner precis som i alla familjer.....


MANNEN: Hur är det ?
JAG: Jag har ont i vänster arm så det kommer o växa ur graven.
MANNEN: Va???
JAG: Ja, det kommer o växa ur graven.
MANNEN: Vänta... nu måste du förklara för jag fattar inte.
JAG: Min farmor sa att när man hade ont i armen växte den ur graven efter man hade dött och när man sparkade någon med foten växte den ur graven.
MANNEN: Nu tar vi det lugnt. De kommer snart o hämtar dig o då får du alldeles eget fint rum o fin vi skjorta.
JAG: Men sluta nu
MANNEN: Vet du vad ? Du kan skriva en bok om dina citat  för du är inte klok.
JAG: Vad då ? Det är inget fel på mig.
MANNEN: Jag märker ju att dina läsare börjar o förstå hur jag har det.
JAG: Vem då?
MANNEN: Ja, det var ju en somförstog min suck igår.
JAG: Janne?. Han är ju en man. Han måste ju stå på din sida.
MANNEN: Han verkar som en klok man.
JAG: Vad skönt att det är någon som tycker synd om stackars dig.

Jag ser becymrad ut...

MANNEN: Vad är det nu då ?
JAG: Jag tror jag har fått mustage och en rynka på pannan.
MANNEN: Va ?
JAG: Ja titta.
MANNEN: Vi ska kanske skicka dig till cirkus scott o ställa ut dig som skäggiga damen ?
JAG: Skäggiga damen ? Glöm inte att jag har en rynka också.Jag vet i alla fall någon som ska ha klänning på sig idag.
MANNEN: Inte jag. Aldrig i livet.
JAG: Vi får väl se....


ps
undrar hur hon ska få på mig den???? Men hon vinner säkert fast just nu vet jag inte hur hon ska lyckas
mannen

emma

vad synd att allt snö e borta..

thakock

Haha, ni är så söta! =D



Malle - Hockeyfru

hihi ;) hahahahah oh lyckades du måste du ta ett kort så vi får se ihihi hoppas du ittar massa fynd nu!

Linda - ndaiL

hoppas ni får en mysig lördag!

Linda - ndaiL

klockan är köpt på cervera och har för mig att den kostar runt 400.

Gun

Hahaha! Prova med sexstrejk, det kan vara effektivt.

attis

Jag bara skrattar här. Hoppas ni får en trevlig fest. Med eller utan klänningfniss Ha det bäst.

Kram

Simone

H,aha jag fattade ingenting, växa ur graven ^^

Janne

Nejnejnej! Lyssna inte på Gun. Det är det dummaste man kan göra och det är inte det minsta effektivt.



Ont i vänster arm så det växer ur graven?

Det låter som en utmärkt idé med en citatbok tycker jag. ;)



Mannen: Visst är det konstigt det där, hur man än kämpar emot så lyckas dom alltid på nåt konstigt vis vinna. Stå på dig!

Anki

Klart han sätter på sej klänning



Kram

Jennie

hahaha ;) vi e helt o hållet på din sida kan du hälsa honom

Jennifer på Fashioncut

Haha det skulle verkligen vara en syn att se! :)



SV: Ja, men det är ingen som vill vara med och tävla :(



Speciellt scones är ju sådär supergott! :)

HANNAH

sv: NU ÄR JAG ÄNTLIGEN TILLBAKA! :) - lite smått iaf. kom igen och peppa mig och hjälp mig så kommer jag fortsätta blogga. hoppas verkligen att ni fortsätter att läser min blogg! :)

andreakarolina

Hej! Hoppas ni får en härlig skrämmande fest ikväll! Jag tycker Mannen ska lyssna på dig! haha



Skorna heter rieker-antistress och kostar 850 kr köpte dem på Nilson. Är ju ganska mycket pengar men de är supersköna och varma. Så det fick vara värt det! Hoppas de ger mig mindre stress om man nu ska lita på namnet. :)

kram

emma

sv; hehe ja det är aldrig fel med gratissaker:p Du borde bli medlem:D

tarja

Vilka roliga diskutioner ni har. Tänk att få vara en fluga i erat hus. Vad mkt roligt man skulle få se och höra.

Vad vi brukar köpa när vi är i Ullared? Åh, en hel massa. Det beror på vad som behövs hem... sist var vi där och jagade efter tomma dvd skivor och regnkläder till lilla damen.

till Janne

från MANNEN till Janne: ÄNTLIGEN någon som förstår