MANNEN, JAG OCH KONSERVERAD ANNA ANKA

Jag lagar mat och vill öppna tonfisk burken, men det  uppstår massor av problem.

JAG: Jag hittar ingen utgångs datum på burken.
MANNEN: Men det måste ju stå på sidan.
JAG: Men tror du att jag är korkad eller? Jag har ju kollat överalt. Det står bara ANANKA på toppen.
MANNEN: Vad då, är det Anna Anka i burken?
JAG: Nej det är tonfisk din pappskalle.
MANNEN  ska styra upp saker o ting och kommer för att titta på burken: Det står 11 ju här.
JAG: Men då har det ju gått ut.
MANNEN: 2011 din toker.
JAG: Ahah jag trodde du menade månaden 11.
MANNEN: Ja min älskling det finns vård o söka.
JAG FÖRSÖKER DÅ O ÖPPNA FANSTYGET MED POTATISSKALAREN, KNIVEN, GAFFELN, KORKSKRUVEN ETC..
MANNEN: Vad gör du ?
JAG: Det ser du väl.
MANNEN: Du massakerar burken.
JAG: Jag hittar ingen öppnare.
MANNEN ÖPPNAR LÅDAN OCH TAR UT KONSERVÖPPNAREN: Vad är fel med den ?
JAG: Ja, ja. Att du inte fixar maten själv då.
MANNEN: Nej, bevare mig väl.
JAG: Ja juste. Var inte så uppkäftig då. Annars kan du hamna i konservburken.
MANNEN: Och hur ska det gå till ? Bara min ölmage blir  minst två konservburkar.
Simone

sv: Hoho, bröllop..? Det lär nog ta ett tag tills dess ;D