MUPPARNA VAR O FESTADE

Nu har  mannen fått frukost i sängen(Han undrar nog vad jag är ute efter?) och jag har lite tid på mig för att visa upp gårdagens festbilder. Vi var bjudna på ett 40 års kalas och eftersom vi inte har någon som kan ta våra barn då får de ju alltid följa med till allt. Redan hemma var alla 3 barn lagom griniga. Carmen Ly var trött, Jessica vill inte ta på sig klänningen och Tessy vill sova. Jag fick springa runt som en galning och fixa alla barnen  och laga estnisk potatissallad till en hel by. Mitt  i alltihopa kom jag på att jag ska färga håret. Jag skulle ha låtit bli för jag blev inte blond som var tänkt. Ser ut som en gul katt i håret nu. Men, men så fick det bli. Sen var jag ju tvungen o sminka mig mycket för att dölja min brända ansikte. När jag då trodde att jag var färdig med salladen kom mannen och sa att jag måste göra mera sallad för de i Skogaholm är ju så fattiga så de har ingen mat.... Ja vi han ju precis i tid till festen, men det var precis. Och som vanligt hade jag lagat för mycket sallad...
 Barnen var inte imponerade dock och alla tre gnällde så vi fick åka hem redan klockan åtta.
 Jag tyckte det var en trevlig kalas och god mat. Hoppas hon gillade våran present och blommorna. Det var ju så att Jessica ville äta upp både blommorna och en del av presenten. Dumma mig tyckte inte att det var så bra idee.
  Väl hemma somnade alla tre direkt och även jag var helt borta efter en halvtimme. Undrar vad mannen gjorde ensam hela kvällen ? han måste ha njutit av tystnaden. Ingen kärring som tjatade på honom..

Tessy var först rädd för allt folk, men sen blev hon glad tills hon blev trött och då var det kört.
 


Jessica ville absolut inte ta av sig tröjan för hon ville åka hem efter vi hade varit där i 2 minuter.



Och sen tjurade hon på trappen..





Allt det goda fick vi äta...







Ni ser vad jag har gjort sallad..Jag trodde nog att det var hela Sverige som ska matas..



jessica vill åka hem.. Ser ni vad festliga skor jag har på mig.. inget högklackad här inte



Födelsedagsbarnet. Vi säger GRATTIS väl eller hur ?





Tessy åt tårta



VARNING FÖR SISTA BILD !!!!!
 Jag när vi hade kommit hem... kissgult hår och barnens dräggel på tröjan och allmänt bara sliten.. Jag är en mindre katastråf.



Nu får det t
dröja innan mupparna kommer i väg till nästa tillställning. Tack o låv.


ps
vilken härlig lördag hela huset inklusive hustrun sover och klockan var bara 2100.
Nästa lördag ska jag se om jag inte kan lura de i säng direkt efter bollibumpa.
Tack weronica för ett trevligt kalas.  Hoppas  du höll dig vaken till klockan nio iallafall.

mannen
emma

sv; ja den var jättebra!

thakock

Tycker du ser fin ut i håret! =) Snyggt sminkat! =D



sv:hahah, ja alla säger vi är väldigt lika men vi själva tycker inte det! =)

Anonym

Hejsan!

Vad gör du? Hur mår du? :)

// http://boze.blogg.se

Egoinas mamma

Jag glömde allt annat när jag såg sista bilden. Vad VACKER du är!! Skit i håret, du är ju snygg!! ;)

Sv: Din kommentar om att jag skall låta fönster och och dörrar stå öppna är populär! :D

Anonym

Hallå där!

Tack själva för att ni kom och för all potatissallad.Peter ville ha receptet vet att det har funnits på bloggen men hittade inte det.Jag håll mig faktiskt vaken till halv ett så det så.Kommer förbi med skålen nån dag .Tack för presenten tur att ni stoppade Jessica från att äta upp den hihi.

Natti natti Veronica

Janne

Du är vacker som en älva och har otroligt söta barn! Ville bara säga det. :D

till Janne

sv. men vad snällt av dig, men jag är långt i från vacker. men barnen, de är otroligt söta. Världens sötaste faktiskt och då är jag objektiv.

till veronica

sv. receptet finns under kat. MAT.

inger brodska med skålet.