SNART KOMMER ROSA SKJORTA O FLÄSKKOTLETT FRAMME

Har precis blivit uppring av NA. Jag har skrivit en insändare till tidningen och de var intresserade o ta med den till tidningen och även göra en reportage. De sa att jag kan även vara anonum om jag ville. Jag skämms inte över något så varför ska jag vara anonum ? Jag har ju skrivit insändare för två anledningar först för att det verkade vara den sista utvägen för vi har varit tålmodiga nog och det räcker nu. Andra för att hjälpa andra barn och att andra föräldrar vågar komma fram.
 Om ingen gör något hur ska saker o ting kunna bli bättre då ? Och vad gäller anonumitet då känner både lärare och kommungubben till att jag bloggar för de var ju så upprörda senast över det.
 Jag vet att de flesta av mina inlägg är ironiska o humoristiska, men ibland måste man vara sergös och mina barn och deras välmående tar jag på fullaste allvar. Nu räcker det tycker jag.
 Så en reporter kommer o ringa upp mig för o se hur vi ska ha det. Jag ville ju först kålla med mannen. Han sa att jag skulle köra på så att  jag ska bli kändisbloggare. Han tyckte att det skulle passa honom med rosa skjorta och fläskkottlett i håret. Jag vet inte om jag håller med riktigt.
 Jag har absolut inte sagt till de att jag bloggar. Och kanske bäst det. För då kommer de o sätter eld på kåken. Grannarna alltså. Mannen tyckte att det var ju utmärkt då får vi en nybyggt villa. Ja, jag håller inte med i det där heller. Jag tycker att vi har det bra som vi har. Ingen kändiskåt Kadri här inte. Det räcker att de flesta känner igen oss som det är redan. Alldeles för lite samhälle vi bor i.
 Ja, jag vet inte egentligen vad jag tycker just nu. Vill bara att vi ska bli hörda för att något skulle hända. Är så trött på o få ett gråtande barn hem från skolan varje dag. Nu räcker det tycker jag. Dags o få slut på mobbningen och misshandel. Dags o skaffa en trygg arbetsmiljö i skolan tycker jag. Hur länge har det pågott ? Två år ? Tre år ? Har slutat o räkna.
emma

tack gumman

Mina

Godmorgon gumman.DÅ var det torsdag & vad tiden går snabbt..Hoppas att din dag blir en bra dag..

Mina

Håller tummarna för dig ..kram

Ellis

Du har hel rätt i den frågan!

Stå på dig!

Ellis

Tydligen hade jag redan tagit de tester de sade att jag skulle ta så de skickar vidare mig till ett annat sjukhus - och hon skall ringa sade hon. Jag hatar läkare.

Nilla

Hej på dej Råkade trilla in på din blogg

Fin blogg du har och man ska alltid stå på sig...för det man tycker ska man stå för ha en bra dag

Ellis

Neeej för läkare är värdelösa skitstövlar !! skriv en insändare om det vettja!



Ja jag är hemma nu, bokade frisör tid :P tror jag skall lyda Romeo :P

Janne

Jag tycker du gör helt rätt. Om skolledningen inte kan göra något så måste problemet tyvärr öppnas upp för högre instanser och då verkar tyvärr det bästa sättet vara att blanda in media. Inga barn, eller vuxna heller för den delen, ska behöva bli mobbad på sin arbetsplats. Stå på dig!



Jag gillar din mans optimism som t.om lyckades hitta nåt positivt om dom satte eld på er villa. ;D

Ellis

Jaa de tar ingenting på allvar, jag har velat mellan olika sjukhus sen APRIL!!!



Haha men liiiite borde jag göra Romeo glad, jag vill liksom inte ploppa ur de där 5 barnen NU, så då får jag göra annat som får han glömma för stunden? :D



Blond har jag varit :P

till Janne

sv. Nej, nej de har inte satt eld på huset. Han sa att de kommer o göra det efter de har läst bloggen fast jag vet ju redan att en granne gör det. De brukar lämna elaka anonyma kommentarer här ibland.

Jag vet inte vad som lockade de i min insändare, men något var det i allla fall. Tycker du jag ska lägga ut den här med ?

Janne

Jag skulle tycka det vore trevligt att läsa din insändare men om det riskerar att få dina grannar mer irriterade på er är det väl onödigt att ge dom mer ved till brasan?



Fegt av dina grannar att vara anonyma när dom ger kritik och speciellt om det är på ett elakt sätt. Såna människor föraktar jag.

till Janne

sv. jag ska lägga ut den senare ikväll.

håller helt med dig. varför vara anonym när man ändå vet att det är de.

gfashionhaggan

jag tycker det är helt rätt väg att gå, och genom att inte vara anonym kommer du att bli mer trovärdig och också mer tagewn på allvar och jag antatr att det är det du vill med insändaren.