BLI VUXEN, MAMMA

I bland måste man ju förklara saker o ting tydligt till sin gamla mamma. För de där gamlingar fattar ju inte mycket....

 Barnen o jag sitter på soffan o kollar på något märkligt barnprogram. Fyra killar som är klädda som bilmekaniker  spelar gitarr o sjunger och de har en liten mus med en luftkonditionering för sin ost  som kompis... Ja helt obegriplig om man nu är vuxen. Men för någon anledning har jag fastnat i soffan o rumpan känns som tio ton tung och där sitter jag o kollar hur fyra vuxna män hoppar o sjunger om  hoppande bilar ??? O plötsligt börjar Carmen Ly förklara saker o ting till sin gamla mamma....

CARMEN LY: MAMMA(så säger hon alltid när hon försöker o vara viktig. Annars kallar hon mig för Kadri)
JAG: Ja ?
CARMEN LY: Det är barnprogram.
JAG: Ja, jag vet.
CARMEN LY: De är riktiga människor där.
JAG: Jahah?
CARMEN LY: Ja, man ser på skinnet att de är riktiga.
JAG: Jahah ?
CARMEN LY: Ja de sjunger på riktigt
JAG: Jahah ?
CARMEN LY: Men MAMMA fattar du inget?
JAG: Vad då?
CARMEN LY: Men det är för små barn. De som inte fattar att de är på riktigt. De som tror att de killarna bor i Tvn fattar du väl.
JAG: Jahah?
CARMEN LY: Men sitt inte här då.
JAG: Men du då ?
CARMEN LY: Men jag leker ju att jag är Jessicas mamma så jag MÅSTE ju sitta här.
JAG: Ahah.
CARMEN LY: Men gå nu.  Du ska inte störa oss.
JAG: Vad ska göra nu då?
CARMEN LY: Men gå o va vuxen fattar du väl.

Och då gick jag o försökte o vara vuxen o ringde till mannen för att skälla lite på honom.
Gun

Hahahahahahaaaaaa!! Vad gulligt!:D

Leia ♥ - det lilla extra

Tycker man måste förklara tydligt till de allra flesta :P

Isabel

Hahaha, så himla underbar familj du har! :)

ävelicious

tacktack :)

Matilda

Haha :D



Svar på komentar: Jasså du, låter mysigt. Inte smakat faktiskt. :O

Sofie

Jo det är klart om man ser på sig själv som bra, men när man känner som en luftballong och ser svullen ut då är det inte lätt att tänka positivt om sig själv :(

simone

sv: Jaa, exakt, man man tycker är bara att slänga på, mumsigt :D

Jennie

HAHAHAAHHAHA :) så söt

attis

Hallojs. Så rackarns gulligt. barn är bara så underbara. Tack för att du röstat på mej. Om du vill får du gärna forsätta rösta. Man får rösta en gång per dygn läste jag i morse. Ha nu en riktigt supeduper helg.

Kram

K

haha, vad bra att det ser så läskigt ut ;P Hoppas det blir ännu bättre med outfiten ikväll med =)



haha vilken rolig konversation ni hade =D

sarah

sv: det är inte direkt någon skräckfilm :P

thakock

Hehe vilket roligt samtal! =)

Angelica - fyrbarnsmamman

tackar så mycket för gratulationen :)

Mina

God eftermiddag..Ha en skön lördag med familjen.kram

j

hejsan,

Gå in på min blogg juliiiakempff.blogg.se

och kika in på mina nya höstfoton jag har.

Släng gärna in en kommentar om vad ni tyckte.

ha en skönt halloween:)

kramar Julia

Jessica

Heja Carmen Ly! :D

josefine- mamma till olivia

haha så rolig hon är :)