19 o 20:E SEPTEMBER/ SÅ HAR VI HAFT DET

God morgon. Idag är det måndag och troligen vecka 39. Usch, snart kommer snön.
 I helgen har vi haft så mycket för oss så det har inte varit mycket bloggande. Ska försöka o skriva lite kort vad vi har hållit på med. OK jag tvingar på er lite info varken ni vill eller inte.
 På fredag som sagt sypades det till med alkofolfri cider och konstigt nog blev det ingen HANGOVER så på lördagsmorgon var jag pigg o glad.Efter frukosten åkte vi på vår stora loppisresa. Framför Örebro loppiset stog denna goding som barnen ville åka med. Jag tror inte att ägaren skulle  dock blivit glad om mina två hade börjat klättra på den.
Mannen blev så klart avundsjuk och tyckte synd om sig själv att han inte har en sån.


Efter loppiset åkte vi hem och mannen gick o la sig och jag gick ut med barnen.
Vi gungade och lekte på gården tills det var dags o börja grilla.







Medans vi grillade sa Jessica att nu ska hon SOVA och tog ut sin kudde och dricka o la sig på altanen.





Kvällsmaten. Den där curry -äpple såsen jag köpte i fredas MUMMA...



Till kvälsmaten drack vi alkoholfri rödvin(inte gott) som verkade innehålla sömnmedel så jag somnade redan vid åtta tiden.
 På söndagsmorgon väckte mannen mig klockan åtta och ropar att det är kyrka klockan tio. Vi är inte kyrkliga av oss, men Carmen Ly går på skauterna så man får åka dit några gånger om året när det är invigning och jul och sånt. Jag hade ingen aning om saken så det blev pottom. Vi hade 1,5 timme på oss o äta frukost, tvätta barnen och klä de.
Kan ingen uppfinna en maskin man säter i barnen och ut kommer matade, tvättade, borstade och finklädda barn. SNÄLLA !!!

Carmen ly var med och skulle vara en korean tror jag.



Jessica ville också vara med...



Tessy tyckte allt det där med sång var så tråkigt så hon tog en tupplyr i stället



Efter kyrkan fixade jag lite hemma medans mannen vilade.
På kvällen åkte mannen till jobbet och jag dränkte ensamheten i glass.
Efter alla barn hade somnat började jag jobba och när jag la mig hade klockan redan  hunnit o bli två på natten.
 Klockan sex vaknade lilla Tessy. Hon hade visst blivit hungrig. Några minuter senare håppade Jessica på mig och ville titta på pippi.



 Nu har Carmen Ly åkt till skolan, jag har fylt kroppen med kaffe och ska jobba nu.
 Hoppas ni har haft en trevlig helg. Kanske gjort något spännande ?

 Kram Kadri
Emma

Jo, de var allt en godin den. DEn hade jag också velat åka med på..Snygg som bara den, förstår att din man lbev avundsjuk , hehe.. Gud så söt lilla tessy var i sina fina kläder, hon har så mörka fina ögon:)



Har du beställt ngåot fårn gullgroidan eller någon annan nätshop?

Emma

lagar du alltid så god mat? får amn komma på besök? ler

emma

Din mat ser SUPER god ut iaf:)

emma

har du några favorit sidor på nätet som du kan rekomendera?:)

Miiqa - jag överlevde min barndom

sv: Om du kikar under inlägget "Sanningen om Egoina och hennes mamma" så fattar du nog det med källaren ;)



Hoppas att du får en bra dag!