ALLA VI ÄR LIKADANA

Jessica har börjat prata mera o mera, men jag har upptäkt att hon kallar alla män med skägg för pappor. Och det är likadant med flera saker.
JESSICA KALLAR.....

ALLA MÄN MED SKÄGG- PAPPA
ALLA APOR-NISON(pippis apa nilSson)
ALLA KVINNOR- MAMMA(förytom vår kompis Jennie som har fått äran  heta jinnie)
ALLA ANDRA DJUR-NINEN(efter kanin)
VATTEN-BADA
ALLT ÄTBART-MATEN
ALLA BARN- BEBIS
ALLA SAKER-FINT
ALLT SOM RAMLAR PÅ GÅLVET-SÖNNEN(sönder)

Egoinas mamma

Vad gulligt! När Egoina var liten åkte vi med tunnelbanan. Hon i sittvagn jag vid sidan om. Dörren går upp och in kommer en färgad man. Egoina pekar på mannen, tittar på mig och frågar"Pappa?". ;D

biggan

jisses, jag saknar den tiden. dom är så goa då. har ett barnbarn i den åldern. men ser honom för sällan, kram biggan

Nanna

Ha,ha,jag kallade också alla män jag mötte (40 år sen) för pappa,min stackars mamma höll på att skämmas ihjäl! Ha en bra kväll!

Philippa - bebis i december

sv: jag känner att folk kanske tänker till ett steg längre om man kan köpa det på ICA eller dyl eftersom många sådana ännu inte har självscanning, och i min ålder känner många åtminstone 1 person som jobbar i kassan på ICA.. ;)

Nanna

Det är min svägerskas farliga ögon(det är henne vi skrämmer barnen med! Ha,ha) Ha det bra! :)

Miiqa - jag överlevde min barndom

När jag var liten så använde jag samma ord för farmor och farbror. Tydligen hette bägge delarna "mammor"



Sen kallade jag en hund för gris och en annan för ekorre. Pappa älskar att berätta det och asgarva. Kan gissa att han drar den på bröllopet också..

jjessicab

Haha jo det märks att du gillar Ly. Jag tycker också det är riktigt fint! (: Kanske ska döpa om mig till Jessica Ly!? Hehe!

anna

jag kommer ihåg när min son började dagis, han kallade alla fröknar för mamma!