RÖKARE ELLER INTE ???.

I går när Veronica var här diskoterade vi en sak som jag har tänkt på hela dagen.
Vi alla har varit hos läkare någon gång och  nästan alltid får man frågan om man röker. Ingen som frågar om man dricker alkohol ? Samt är du rökare oavsett om du röker en paket om dagen eller 2 cigaretter i månaden. I papprerna kryssas du in som rökare i alla fall. 
 Jag undrar ju varför man  inte  stämplas som  alkoholist bara för att man tar en öl till maten då o då. Båda är ju beroendeframkallande sägs det och båda påverkar sina nära o kära. Alkoholen är ju egentligen mycket värre och orsakar mera skador när man inte kotrollerar vad man gör när man har druckit alldeles för mycket av den goda.
 Jag varken dricker eller röker, men mannen min tar en öl någon gång och röker någon cigg i månaden. Jag tycker inte att han är varken rökare eller alkoholist.
 Vad tycker ni ? Varför tror ni att det är så att man stämplas till rökare så snart man röker en cig  ? Vart ska man ta linjen i så fall ??

attis

Det där är ju helsjukt. Röker man en cigg eller atr en öl iblsnd så är man väl varken rökare eller alkoholist.

Kram

Emma

Vad skönt att den fungerar än så länge bilen. Vad skojj för flickorna att fåe tt eget litet hus där de kan leka och ha skojj!

Angående rökning, ja , jag tycker rökning är farligare, de medger så många sjukdomar, så de är nog därför man fråga, sen så är ju alkohol också farligt men de påverkar inte din omgivning på samma sätt som rökning gör.



Jag har själv varit rökare, men slutade då ja blev gravid.



Fast doktorna borde nästan fråga om alkohol med, hur mkt man dricker, de kanske inte påverkar omgivningen så mkt, men de påverkar ju ens hälsa mycket.

biggan

det var en bra fråga, som nykter alkoholist, så tycker jag nog alkoholen är minst lika farlig om inte mer, för omgivningen och personen själv i fråga, men det hör man ju aldrig något om. konstigt. bra du tog opp det kram biggan

caroline

Det tycker jag du ska göra. Hon e inte min lilla sigrid. Det är min kompis dotter. Hon är 13 månader och ett riktigt charm troll. hur gamla är dina. Så söta de är

caroline

så rätt som du skriver. jag röker och dricker. Men inte för mycket utav något. Men var man än kommer blir man stämplad och dömd. Hos läkarn beror alla fel man har på rökning, innan man berättat vad felet är frågar dom "röker du? Jag säger inte att det är bra och röka, det är skit dåligt! Men det är mitt val!