KÖP FRÅN HENNE !!!!!!!!!!!

Nu är min äldsta dotter ute och säljer jultidningar. Barnarbete....

Varje år skrivs det i tidningar hur synd det är om barn som säljer tidningar och hur de blir besvikna att de aldrig får de stora premierna, plattv, motorcycklar etc..
THATS LIFE...Jag får inte samma lön som grannen, barnen i skolan får alla inte  samma betyg.. livet är så.
 Och är det inte en utmärkt möjlighet för de o prova på o käna egna pengar . De flesta barn tror ju att pengarna ramlar ner från himlen och att det är bara sräcka fram händerna och fylla fickorna.
Vilken överraskning det blir när man en dag ska stå på egna ben och upptäcker att man kan stå hur länge som helst ute, men ingenting ramlar ner. Ja kanske man får en förkylning eller två, men mycket mer blir det inte.
 Men sen finns det ju föräldrar som går hem till sina tjugååriga barn och tvättar o städar åt de. 
 Jag tycker i alla fal att det är bra att barnen har detta möjlighet o käna pengar och  Carmen Ly sålde  förra året dessa tidningar. Så klart fick ja o pappa köpa var sin sak, det får man ju räkna med. Och sen fick jag beställa grejer o skriva upp vart de ska. Men det är ju inte mycket o hjälpa till. Carmen Ly sålde förra året för 1800 kr. Då känade hon 300 kr och fick en dvd box och en stor magick bullet som hon gav som julklapp till pappa. Hon var jätte nöjd o glad. Inte illa för två dagars arbete.
 Så i år ville hon ju sälja igen och  nu går hon runt och försöker käna i hop för en HANNA MONTANA dvd box.
 Så ringer hon på eran dörr KÖP !!!!!!!! Och köper ni riktigt mycket får pappa en platt tv till julklapp...





Vad tycker ni om jultidningar ? De fanns ju inte när jag var barn, men har ni sålt de, säljer era barn ??
jennifer

Det tycker jag verkligen du borde^^ , super bra serie!!:D

Mindy

Skönt när man väl blir av med grejerna som man samlar på dig..så det är bra med lopps för att sälja & fynda..Ha en skön kväll.kram

J

sv: tack så mycket!

annsan_s

Varsegod min vän! Kan vi följa varann via bloglovin?

Säg till så lägger jag till dig oxå. Ha en skön dag..

biggan

helt klart dom ska sälja, så dom lär sig. det regnar faktiskt inte manna från himlen. mina ungar plockar tång, men har sålt jultidningar. ha en bra kväll kram biggan

Sara

Jag skrev precis ett inlägg i min blogg varför just jag ska bli nominerad ;) hehe...



Gulliga ungar du verkar ha! :)

Alexandra - VADFANSKAJAGHETA

sv: japp :D önska mej lycka till:D

thakock

när jag var liten sålde vi i omkresten för världsnaturfonden faktiskt. =)

thakock

sv:ja, det var spännande! Hon hade massa barnvakter som var där nästan alltid.



curry,majonnäs,cremefraiche,lite saft från annans o salt o peppar. Smaka dej fram till vilket du tycker passar dej. =)

Anki

Jo jag tycker att du har helt rätt, många barn tror att pengar ramlar ner som manna från himlen! Att barn får lära sej att tjäna pengar och att man måste göra något för att få pengar är bara bra. Det har bättre förutsättningar här i livet än de som bara får och får



Kommer hon hit så köper jag direkt



Kram

Förvirrade Morsan

skicka hit henne! det kom en som ville sälja jultidningar just när denver skrek som en galning, så jag fick inte kolla =( seriöst, jag vill=)