IBLAND FATTAR VUXNA INGENTING

Jag tycker att jag förstår Jessica kanska bra. det är värre för mannen min. Han förstår nästan inget hon  säger och jag får leka tolk och översätta bebispråket till vuxenspråket. Men jag måste erkänna att i bland har även jag svårt o förstå henne. Att småbarn inte kommer med ett ordbok ?
 I dag tog det ett bra tag innan jag förstog vad hon ville. Om man nu bortser från mig pekande hit o dit gick konversationen för att reda ut vilken glas hon vill dricka ur  så här.

JESSICA: Min, min, min, min...
JAG: Den..
JESSICA: nej
JAG: Den ?
JESSICA: nej
JAG: Den här då ?
JESSICA : nej
JAG: Den då ?
JESSICA: nej
JAG: Vilken vill du ha då ?
JESSICA: Nej,nej, nej, nej

Och så tog det en bra stund. Jag viftande med fingret hit o dit och erbjöd allt från  prickiga glas till nalle koppar.
Efter 5 minuter hade jag pekat på alla glas som fanns i skåpet och när jag hade kommit till den sista kom den efter längtade:MMMMMMMMMMMMM och hon visade att det där var den lasen hon menade ju hela tiden. Dumma mamma fattade ingenting. Vuxna är vist helt värdelösa i bland.
 Sen var det bara kvar o lista ut vad hon ville ha in i glaset och det var värre det......

thakock

hih, vad jobbigt det låter! =)

Josefine- mamma till Olivia

hehhe inte ska det vara lätt :)