SVAR TILL ANONYM

Jag vet inte varför folk inte törs o skriva vem de är. Det är lätt o gömma sig bakom dataskärmen.
Sv. till dig: Om du har läst inläggen då vet du precis vad det handlar om. Vi har inte gjort något fel som jag ser det.
Här kommer hela sagan sista gång för jag orkar inte förklara det mera. Vi ville bygga ihop garaget med huset. Dels för att den dåvarande garage hade långa fula glas bortar och dels att vi behövde utrymmet. Vi pratade med grannen långt innan vi började med bygget och mannen i familjen tyckte det var en bra i dee. Vi sökte bygglåv och fick det. Grannen hade dock sagt till kommunen(vi visste inte det först)att vi måste snea ett hörn för att han skulle godkänna bygget. Men kommunen tyckte det var löja för det finns inget för honom o se och ett snedad hörn gör ingen skillnad. DEt hela skulle bara ha sett konstigt ut.Vi började bygga och efter vi hade redan börjat bygga(han väntade några dagar av någon anledning fast han såg att vi byggde redan väggar) då började han skrika åt byggarna (han kom aldrig till oss) och åkte till kommunen och skrek där enligt mannen som tar hand om bygglov. Mannen från kommunen ringde till oss och sa att grannen har rätt o överklaga, men vi kommer o vinna i 99,9 % säkerhet, men eftersom det var semester tider skulle det ta tid. Vi hade byggarna här som ville ha betalt och vi hade inte tid o vänta på en ny möte. Kommunen hade ett samtal med grannen och han sa att om vi kortar väggen 30 cm då säger han ja till bygglovet. Både kommunen och vi förstår inte ideen med det för det ändrar abslout inget på utsikten. Förkortningen är på längden inte i bredden. Mannen försökte prata med grannen, men han vände bara om och sa ilsket att vi får se... Vi fick då riva ner allt och börja om. Nu ser det inte klokt ut när ena utbygget är 30 cm kortare och dyrare blev det hela med, men vi gav efter oss för vi hade inte tid o vänta 4 veckor för ett nytt möte. Vi byggde som grannen ville och allt var som vanligt för oss, men grannen slutade heja, gick runt och bara stirrade och lite annat som jag inte vill ta här.
 Ingen i hela gatan(de som vi har pratat med,4 familjer) försår inte varför grannen håller på så här. Samtal med gamla husägare har visat sig att han har även hållit på så med de som bodde här innan oss. Därför finn det en rabatt precis mellan tomtar.
  Så jag tycker inte att vi har gjort något fel. Vi håller oss till sig själva och vi gjorde allt enligt reglerna och det han håller på med är bara för att jävlas för de 30 cm förändrar absolut ingenting för hans utsikt.Vi försökte o prata med grannen i ett flertal tillfällen, men fick alltid spydiga svar i stil: Vi  får se.. Om det nu våre så att vi ville jävlas med grannen skulle vi ställa en husvagn i garageuppfarten. Att vi inte har en husvagn mår väl hända, men det kan man säkert årdna. Men vi är inte såna människor. Jag skulle till ex. aldrig ens komma på tanken o anmäla honom för olaglig biltvättande i sitt garageuppfart som är förbjudet i våran kommun eller hans kastande av trädgårdsanfall på kommuns mark som är också olagligt. Men jag kan inte tänka mig o vara så småaktig människa.
 Jag har en gång flyttat på grund av grannar och tänker inte göra det en gång till.  Du tycker att vi har en del i det hela. Om du tycker att det är vårat fel då får du tycka det. Men du har säkert rätt för skulle vi inte ha börjat bygga skulle det aldrig ha blivit så. Skulle jag inte bo ihop med en äldre man skulle han aldrig blivit kallad pedofil. Skulle jag sluta andas skulle jag sluta leva...och då är ju alla problem borta. Men vems blogg ska du kommentera då ?
 Men jag är van att anonyma kommentarer kommer alltid ront ämnet med grannen och jag har ju en gissning att de två saker går hand i hand. Men det här är mitt blogg och jag skriver vad jag tycker o tänker. Hoppas att du anonym fick ditt svar  och ha en så bra torsdagskväll. Och tack snälla du att du har tagit dig tiden o läsa min blogg.
fashionhaggan

bry dig inte ens om att förklara för anonyma.

Monkey

tack :) har gjort den själv hihi. ja det är jag på bilden :)

emma härnqvist/perfektion

han är framförallt grymt snygg!

Egoinas mamma

Det är jobbigt sånt här. Jag förstår att du har skrivit inlägget. Jag har fått många kommentarer om detta att jag kallar mig Egoinas mamma etc och skrev själv en lång förklaring. Kommer det frågor i framtiden kan jag hänvisa till det inlägget, så det känns som att jag gjorde mig av med problemet. Sen kommer jag aldrig att sluta känna mig sårad när någon är elaka eller orättvisa. Jag tror de som säger det ljuger, åtminstone lite..

Anki

Nej, bry dej inte om denna låga elaka människa, låt honom/henne fortsätta, Det är han/hon som är olycklig och inte mår bra!



Heja och var glad så mår de ännu mera dåligt!



Kram på dej

Du menar inte att det gjorts påhopp på din man oxå??

thakock

sv: jag har alltid velat lära mej ryska. Men det verkar så svårt.. =P



Va hemska vi människor kan vara mot varandra!

Tycker fortfarande att dom ska skita i vad ni gör på er tomt.

Miiqa - jag överlevde min barndom

Kontakta Grannfejden?



sv: Vet inte än hur stort det blir, gästlistan diskuteras fortfarande :D