9: E AUGUSTI

Vart tar tiden vägen ? Bara en vecka kvar tills skolan börjar igen. Och två veckor kvar tills min mamma kommer hit och två veckor kvar tills vi åker till lastbilsmässa, bara mannen o jag. Kan det finnas något roligare än o titta på stora metall högar hela dagen. Kanappast. Jag har handlat en speciell outfit o ska göra mig extra fin bara för alla dessa fina lastbilar.. Det ska bli så spännande...NOT.
 Nu ska jag svära på tredje raden  så håll för ögonen. Vi har haft det bra här de senaste dagarna trots att jag har blivit så himla förbannad på denna namninsamling. Jag fattar inte vad är problemet med mig jag är ju kanska rolig av mig(ok någon måste ju säga det), men då o då blir jag så jävla förbanand på vissa saker o förstör hela min roliga blogg. Men jag kan inte låta bli. Jag kan bara inte. Jag förstår bara inte det hela med feminismen och varför det existerar och varför de ska stämpla alla män till våltäktsmän , brottslingar och något hemskt. Är det inte dessa kvinnor själv som gör sig själva till offer när de eltar hur synd det är om kvinnofolket. Det är inte synd om kvinnor , inte ett dugg. Det är ett privileg o vara kvinna tycker jag, vi har så mycket annat som män har och jag tycker vi kompleterar varandra bra. Vi ska inte vara lika för var är meningen med det ? Vi ska vara olika så att vi kan kompletera varandra tycker jag. Och det bästa vi kvinnor har är vår kvinnliga list och det är en stor plus. Hade det varit meningen att vi hade varit lika hade vi haft samma dna.
 Men hur som helst vi skiter i det hela för det spelar i slut änden ingen råll vad jag , du eller någon annan tycker. Vi alla har våra egna liv o leva och jag väljer o leva det med skratt, leende och se det roliga i saker. Man ska nog tänka så att om man tittar på en rolig serie som till exempel JIMS VÄRLD. sitter du då och analyserar vad som är jämställt eller sitter du o skrattar för hans dumma utryck och hur han till slut alltid faller för hennes kvinliga list. Jag är den som srattar i alla fall. För börjar man se fel i allt, klädes färger, vem läser sagorna till barnen, betydelser på enkla leksaker etc.. måste det vara så i helsike tråkigt o leva.
 

 Vi var i Örebro härom dagen och medans jag tog kort var det en liten flicka som gick på andra sidan av gatan....



Tessy tyckte det var så himla roligt o se en liten flicka till..



..och plötsligt ramlar denna lilla flicka....



.. och slår sig rejält mot asfalten...



men det var ingen fara med henne några tårar och hon gick med sin mamma igen. Inga sår eller blod alls så ni behöver inte oroa som Jessica gjorde.