JAG ÄR VISST KRISTDEMOKRAT ?....

Jag måste erkänna att i grund o botten är jag lika ointresserad av politiken som  jag är av bilar, verktyg eller hoppa i sängen med en kvinna(ok kanske jag har haft någon dröm någon gång. Vem har liksom inte haft det ?). Politiken o jag går inte i hop så bra ska ni veta. Det hela verkar vara ett enda smutsigt spel. De lovar en massa inför valet och sen resterande 4 år försöker de o lista ut hur de kan komma undan det de har låvat. Det finns alltid en väg ut, man måste bara hitta EXITEN. Jag vet , jag vet nu tänker alla att hur kan man inte bry om det viktigaste, politiken för politikerna styr ju allt o påverkar våra liv.. Men det gör jag bara inte. Jag tycker o tänker en himla massa, det gör jag. Och jag har mina åsikter och jag är kanska fast vid de som ni så klart har märkt, men jag har aldrig tänkt om jag är moderat, sosse(ok efter deras gigolo tjänst kanske jag VILL vara sosse) eller sverigedemokrat. Mannen min däremot är mycket intresserad  av politiken och han försöker o påverka mig på sitt eget lilla sätt. Han har försökt o myta mig och låvat till och med diska en gång om jag röstar på hans favorit parti.
 Mannen hittade  en test på aftonbladet förra veckan som han tjatade att jag borde göra. Man kan nämligen se vilket parti som passar en bäst genom att svara på några fråger. Eftersom jag hade några minuer över medans jag väntade att rulltårtan skulle bli klar tänkte jag att jag gör denna test då blir det slut tjatat. Enligt testet ska jag då vara kristdemokrat. Nu vet jag inte vad de står för, men jag blir ju genast orolig. Jag är ju inte det minsta kristen eller troende på något annat sätt heller. Jag äger inte ens en bibel. Hur ska det  bli nu då ? Men det är kanske lika bra. Kan politikerna fuska o ljuga kan jag med. Jag är nog en lossas kristdemokrat och en trött sådan dessutom. Har ju precis varit på en ettårskalas och ätit upp en hel tårta.

OM NI VILL GÖRA TESTET FINNS DET  HÄR



ps
Hon är helt obildad när det gäller politik. Stackars de som får hennes röst. Jag vet ju hur det blir när jag har låvat något och försöker komma undan.
MANNEN.
Linda

Jag skulle rösta på Piratpartiet enligt det testet :)



Röstar du eller struntar du i att rösta?